Har bestämt mig för en hydropress, åtminstone tills vidare.
Det blir en wellmate 120 som har R25-anslutning.
Mellan befintliga rör och den nya HPn behövs en säkerhetsventil och en manometer då anläggningen saknar det idag.
Tyvärr är det lite trång på platsen så jag behöver er hjälp att göra installationen smidig. T-kopplingen är stämplad "33" så jag misstänker att det är R25.
I bilden ovan går röret/slangen till höger till min ejektorpump och tryckvakt. Röret uppåt är ut till huset. Båda har egna avstängningsventiler utanför bild.
På T-kopplingens vänstra sida behöver jag komplettera med manometer och säkerhetsventil. Men som ni ser står nuv. Hydrofor dikt an nästa vägg.
Undviker gärna att kapa i röret uppåt eller till pumpen, de är "stumma".
Har tittat en del på färdiga samlingsrör men de känns så onödigt stora.
Vad ska jag ha för delar för att göra installationen smidig och snygg?
Tack på förhand
Det blir en wellmate 120 som har R25-anslutning.
Mellan befintliga rör och den nya HPn behövs en säkerhetsventil och en manometer då anläggningen saknar det idag.
Tyvärr är det lite trång på platsen så jag behöver er hjälp att göra installationen smidig. T-kopplingen är stämplad "33" så jag misstänker att det är R25.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I bilden ovan går röret/slangen till höger till min ejektorpump och tryckvakt. Röret uppåt är ut till huset. Båda har egna avstängningsventiler utanför bild.
På T-kopplingens vänstra sida behöver jag komplettera med manometer och säkerhetsventil. Men som ni ser står nuv. Hydrofor dikt an nästa vägg.
Logga in
Skapa konto
Undviker gärna att kapa i röret uppåt eller till pumpen, de är "stumma".
Har tittat en del på färdiga samlingsrör men de känns så onödigt stora.
Vad ska jag ha för delar för att göra installationen smidig och snygg?
Tack på förhand
Såhär blev det till slut.
Krävdes rejäla rörtänger och rejält med värme för att få bort den gamla kopplingen. Var så trångt att jag fick såga av den gamla kopplingen.
Det var för trångt för de färdiga ventilrören och jag behövde inte byta truckströmbrytaren. Ett R25 T-rör, ett R15 T-rör och ett par nipplar.
Kostnad ca 5000 för allt, inkl hydropressen.
Logga in
Skapa konto
Krävdes rejäla rörtänger och rejält med värme för att få bort den gamla kopplingen. Var så trångt att jag fick såga av den gamla kopplingen.
Det var för trångt för de färdiga ventilrören och jag behövde inte byta truckströmbrytaren. Ett R25 T-rör, ett R15 T-rör och ett par nipplar.
Logga in
Skapa konto
Kostnad ca 5000 för allt, inkl hydropressen.