Hej ska byta ut min badrumsfläkt som inte mår så bra .. så ska åka och köpa en pax calima.. men vill veta om ja behöver något mer vid El installationen som min far med el behörighet ska göra men han börjar bli till åren så vill bara se till att jag har allt hemma .satt ja slipper åka flera svängar å handla
Så ser de ut idag 3 trådar framdraget. 100mm genomföring i tak
Den styrs med denna knapp längst till vänster .
Behövs de kopplas om nånting , eller räcker de med att han kopplar in nya fläkten på samma kablar som redan finns?
Så ser de ut idag 3 trådar framdraget. 100mm genomföring i tak
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den styrs med denna knapp längst till vänster .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Behövs de kopplas om nånting , eller räcker de med att han kopplar in nya fläkten på samma kablar som redan finns?
Produkter som diskuteras: "pax calima"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 699 kr inkl moms
Läs mer
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 137 inlägg
Det beror på om ni vill använda T-ingången för manuell styrning. Då behövs en tråd till dras fram. Se bruxet.
För övrigt gäller att kåpan täcker rörutloppet på bild, det behöver mätas. Annars kan du sätta en dosa över eller täcka på annat sätt. Gäller också att trådarna räcker fram till plinten. De kanske måste bytas.
Men nu är väl inte badrummet obrukbart om något skulle saknas så vissa chanser kan du ta utan att behöva köpa på dig materiel för alla eventualiteter.
För övrigt gäller att kåpan täcker rörutloppet på bild, det behöver mätas. Annars kan du sätta en dosa över eller täcka på annat sätt. Gäller också att trådarna räcker fram till plinten. De kanske måste bytas.
Men nu är väl inte badrummet obrukbart om något skulle saknas så vissa chanser kan du ta utan att behöva köpa på dig materiel för alla eventualiteter.
Och till calima tycker jag att du inte ska ha någon brytare kopplad för driften utan låta fäkten använda sin inbyggda automatik. Dvs den går på lågfart när det inte behövs högre hastighet för att fuktigheten blir för hög.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden