Hej!

Behöver tips om var vi kan få tag på ekparkett ( ljust - vitlaserat) till bra pris. Behöver ca 60m2.
Bor utanför Stockholm, men kan resa om vi hittar gol till rätt pris.

Så kom gärna med era bästa tips och rekommendationer där vi kan hitta golvet med stort G till rabatterat pris.

Hälsn. Maria

Åsa Lund
Kollat på ByggMax?

• Gilla
MAJOhusprojekt
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kollat på ByggMax?
Hej! Vi söker ett kvalitetsgolv till bra pris. Vi letar vidare.
Tack ändå för tips!

/ Maria

Fairlane
Bygghemma har Berg & Berg för 549:-/kvm. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Det brukar vara möjligt att pruta lite också. Vi köpte golv från Bygghemma för några år sedan, Kärscher ek, 1-stavigt till ett pris som låg 40% under andra liknande golv. Jag satt och tittade på deras hemsida en kväll, utan att beställa. Dagen efter tittade jag in igen och fick då något i stil med "välkommen tillbaka. du får 5% rabatt". Sen ringde sambon och prutade. Minns inte vad vi landade på, men det går som sagt att diskutera priset.

Ska ni hämta själva så tänk på att det väger omkring 500 kg, så släp är ett krav om ni inte har lastbil eller större skåpbil.

• Gilla
MAJOhusprojekt
  • Laddar…
Fairlane
Tittade lite på Byggmax golv som Åsa Lund tipsade om. Omdömena om Barlinek varierar mellan några missnöjda och några mycket nöjda, men det känns som en normal variation som man säkerligen hittar för samtliga tillverkare. Priset var ju klart lägre än det golv jag tipsade om, så jag skulle nog försöka ta mig till en Byggmax och kolla.

• Gilla
MAJOhusprojekt
  • Laddar…
Åsa Lund
Vi har lagt Barlinek 14 mm parkett, ask, och tyckte det var jättebra att jobba med. Bra kvalitet som passade fint. Ändspontat som klickade i fint. Kvaliteten överträffade priset!

• Gilla
MAJOhusprojekt
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Bygghemma har Berg & Berg för 549:-/kvm. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Det brukar vara möjligt att pruta lite också. Vi köpte golv från Bygghemma för några år sedan, Kärscher ek, 1-stavigt till ett pris som låg 40% under andra liknande golv. Jag satt och tittade på deras hemsida en kväll, utan att beställa. Dagen efter tittade jag in igen och fick då något i stil med "välkommen tillbaka. du får 5% rabatt". Sen ringde sambon och prutade. Minns inte vad vi landade på, men det går som sagt att diskutera priset.

Ska ni hämta själva så tänk på att det väger omkring 500 kg, så släp är ett krav om ni inte har lastbil eller större skåpbil.
Fairlane Fairlane skrev:

Hej!
Tack för tipset.

Kikade på Bygghemmas hemsida och det fanns stort sortiment med väldigt fina golv. De golv vi fastnat för har legat runt 8-900 km/m2. Så om man kan få ner ett sånt golv till ca 600 kr så vore det toppen. Är mest inne på att skaffa vitaliserat ek eller ask.
Att din sambo kunde pruta lät ju riktigt bra för er del. Vad köpte ni för golv?

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vi har lagt Barlinek 14 mm parkett, ask, och tyckte det var jättebra att jobba med. Bra kvalitet som passade fint. Ändspontat som klickade i fint. Kvaliteten överträffade priset!
Hej igen Åsa!

Låter ju toppen! Ska kolla in det golvet. Ask är så vackert. En viktig faktor för oss är ett golv som ger ett lugn. Alltså helst plank eller 1-stav samt inte alltför många kvistar. Visst levande är a och o men inte för oroligt. För oss har det varit svårt att hitta ett sådant golv till bra pris.

Maria

Fairlane
M MAJOhusprojekt skrev:
Hej!
Att din sambo kunde pruta lät ju riktigt bra för er del. Vad köpte ni för golv?
Vi köpte lackad ek, enstaviga från Kärscher. Modellen finns inte längre, men enstaviga är ofta mycket dyrare än trestavig och jag tror priset hamnade runt 500-550 kronor. Allt hon gjorde var att ringa och säga att vi var intresserade av 100 kvm av modell X, vilket pris kan vi få.

• Gilla
MAJOhusprojekt
  • Laddar…
BirgitS
Jag prutade också på Bygghemma inför köpet av vårt parkettgolv (Tarkett, livfullt holländskt mönster) just för att det var kring 60 kvm och för att jag hittade samma golv på Beijers till ett lägre pris (men utan hemkörning och 1-2 mil bort), de satte då ett pris som var något lägre än Beijers.

• Gilla
MAJOhusprojekt och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.