På bilden syns ett ventilationsrör som jag tänkt sätta igen. Det mynnar ut i vår krypgrund och där har vi satt in ett avfuktarsystem, så vill inte att det sugs luft därifrån när ventilationssystemet är igång. Ventilationssystemet är kopplat till en fläkt som också ventilerar tvättstuga och badrum.
Kruxet är att jag inte hittar ett ändlock som passar. Spiroröret är 100 mm och öppningen på stosen är lite mindre, typ 97 mm. Jag har köpt ändlock till 100 mm-system men det är för stort.
Tacksam för tips på produkt som kan passa! Jag ser tyvärr inte vad det är för fabrikat på stosen.
Kan det förresten störa övriga utsug i badrum och tvättstuga om jag sätter igen utsuget i krypgrunden?
Kruxet är att jag inte hittar ett ändlock som passar. Spiroröret är 100 mm och öppningen på stosen är lite mindre, typ 97 mm. Jag har köpt ändlock till 100 mm-system men det är för stort.
Tacksam för tips på produkt som kan passa! Jag ser tyvärr inte vad det är för fabrikat på stosen.
Kan det förresten störa övriga utsug i badrum och tvättstuga om jag sätter igen utsuget i krypgrunden?
Om du skruvar bort stosen får du inte på ändlocket då?OBJ skrev:På bilden syns ett ventilationsrör som jag tänkt sätta igen. Det mynnar ut i vår krypgrund och där har vi satt in ett avfuktarsystem, så vill inte att det sugs luft därifrån när ventilationssystemet är igång. Ventilationssystemet är kopplat till en fläkt som också ventilerar tvättstuga och badrum.
Ingen bild tyvärr. Köpte på byggvaruhandeln. Skulle passa 100 mm-system. Ändlocket hade en gummitätning men det tog emot metall mot metall eftersom att stosen var mindre. Låter som att jag får testa ta bort stosen och sätta ändlock direkt på spirot?R Rejäl skrev:
Liknande trådar
-
Byta blandare, passar kopplingen?
Vatten & Avlopp -
Passar Makita snabbtvingar i Festoolskena?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilket murbruk passar bäst?
Fasad -
Passar Assa 6696-trycken till EL580? (en eller två returfjärdrar?)
Fönster & Dörrar -
Inget handtag till balkongdörren passar, för kort sprint
Fönster & Dörrar