2plans hus med golvvärme nere och radiatorer uppe.
Inte haft problem innan.
Men nu är både element t och golv svinkalla, 18grader inne i morse vid 4 grader ute.
Tycker inte kompressorn startar överhuvudtaget.
Luftat elementen där uppe.
1 bar i tryck.
Jag har väldigt dålig koll, men skickar med lite bilder.
Känns som kompressorn inte får igång, 2 starter sen igår kväll och ingen skillnad på antalet timmar, antar att den varmt vatten imorse.
Inte haft problem innan.
Men nu är både element t och golv svinkalla, 18grader inne i morse vid 4 grader ute.
Tycker inte kompressorn startar överhuvudtaget.
Luftat elementen där uppe.
1 bar i tryck.
Jag har väldigt dålig koll, men skickar med lite bilder.
Känns som kompressorn inte får igång, 2 starter sen igår kväll och ingen skillnad på antalet timmar, antar att den varmt vatten imorse.
Redigerat:
Står den i ”sommarläge”? (=cirkulationspumpen avstängd)
Det verkar som om pumpen för cirkulationen står still? Kolla om den snurrar, brukar finnas en skruv i mitten som man kan skruva bort och se om den roterar. Kolla även att ställdonet på ventilen öppnar och stänger som reglerar värme till radiatorer.
Inget sommarläge.
Cirkulationspumpen är den till vänster innanför serviceluckan?
Den vibrerade litegrann så antar att den fungerar, men nu är den Still igen.
Får väl ringa dom som installerade pannan, är ju garanti kvar.
Cirkulationspumpen är den till vänster innanför serviceluckan?
Den vibrerade litegrann så antar att den fungerar, men nu är den Still igen.
Får väl ringa dom som installerade pannan, är ju garanti kvar.
Ja cirkulationspumpen sitter nere till vänster bredvid expansionskärlet. Har du kollat inställningarna i meny "5.1.10 Driftläge värmebärarpump" och "5.1.11 Värmebärarpumpshastighet"? Annorlunda än fabriksinställningarna?
J Josth skrev:
Verkar vara samma problem som jag har med min F730... Varmvatten är det inga problem med men ingen värme.
Displayen säger som för dig att framledningstemperatur är hög men rören som går till centralen med ställdon är kalla. Jag har skruvat av alla ställdon för att öppna alla ventiler men ingen skillnad...
Har också provat att tvinga cirkulationspumpen att gå på 60% i 10 min men ingen skillnad i temperatur på vattnet till ställdonen.
Displayen säger som för dig att framledningstemperatur är hög men rören som går till centralen med ställdon är kalla. Jag har skruvat av alla ställdon för att öppna alla ventiler men ingen skillnad...
Har också provat att tvinga cirkulationspumpen att gå på 60% i 10 min men ingen skillnad i temperatur på vattnet till ställdonen.
Jag ger upp, ringde service numret till dom som installerat men inget svar.JonasJensen skrev:
Verkar vara samma problem som jag har med min F730... Varmvatten är det inga problem med men ingen värme.
Hoppas dom hör av sig imorgon.
Jäkligt märkligt iaf eftersom det fungerat innan men eftersom har jag inte märkt av någon värme alls.
Eftersom gradminuterna är så höga så är vp nöjd å startar inte för att göra värme. Antingen så går inte cirkpumpen på värme även att den visar det eller så är någon avstängningsventil som står stängd. Sen så tycker jag att kurva 9 för golvvärme är för hög... onödigt slitage och strömförbrukning. Det är vad jag kan utläsa av bilderna...