Byggahus.se

Info om Monsun Lux / Electrolux Martin kaminen.

1. CHEMAS
    Medlem Nivå 8
    Hej! Skulle behöva lite info om just den kaminen. Hur nära väggen den får stå, effekt osv.

Tacksam för svar! =D

2. 9
    Medlem Nivå 1
    Electrolux Martin , den kaminen är typ 20 år gammal den är väl av gjutjärj med et plåt hulje den blir redigt varm , vad jag har hört så så ogillar sotaren ny installationer av just Electrolux Martin , det här med sotaren de är vad jag har hört och inte ren fakta

3. Mekatronikbruno
    Medlem Nivå 4
    Mycket gammalt inlägg men jag har också letat efter info om den kaminen. Vare sig Electrolux eller Martin har något på den. Finns en mystisk spak i plåt längst ner till vänster som jag inte vet vad det är. Sprängskisser vore kanon...

4. Tombrittberg
    Medlem Nivå 3
    Var sotare under 80talet och minns den här kaminen, den var inte så vanlig men har för mig att det fanns en sotlucka i centrum på översidan.
    Hoppas att du får tag på något mer om eldstaden.

• Laddar…
  5. Mekatronikbruno
    Medlem Nivå 4
    Tror jag ska meka isär den lite, jag behöver ju byta spjällaxel. Vet du vad plåtreglaget i nedre bakre högra hörn är för något, skjuts in och ut längs med spisens bredd?

6. Tombrittberg
    Medlem Nivå 3
    Ingen aning. Men kanske ett spjäll för att stänga/öppna luften till förbränningen?

7. Mekatronikbruno
    Medlem Nivå 4
    Det är en bit av glasrutan som är trasig, kan det vara därför jag inte märker någon skillnad när jag drar i spaken?

• Laddar…
  8. Tombrittberg
    Medlem Nivå 3
    Om det är glas borta så kan det säkert påverka.

• Laddar…