Byggahus.se

Induktionshäll - Vilket märke?

1. P
    Medlem · 1 inlägg
    Hej,
    Ska för första gången köpa en induktionshäll. Tycker marknaden här känns som en riktigt djungel och svårt att hitta reviews på en specifik modell. Tänkte höra här från folk som har en häll om ni är nöjda eller om det finns mer att önska. Jag har följande funderingar:
    • Vilken tillverkare ska man titta på? Siemens och Smeg verkar populära.
    • Är det vanligt med touch-problem om man har blöta fingrar?
    • Är "multi-zoner" något att ha? Fungerar det och är det smidigt?
    • Andra smarta funktioner som man bara inte kan leva utan?
    • Hur gjorde ni för att välja rätt?
    Hällen ska ner på 60cm och har ingen specifik budget utan är snarare ute efter att köpa den rätta hällen för mig.

Tack på förhand!

2. B
    Medlem · 16 888 inlägg
    Välkommen till forumet!

Vi har en från Husqvarna sen 4 år och vi är mycket nöjda med den. Inga problem med touch-panelen fast jag har haft det med andra.

Smeg är väl inget vidare när det gäller hållbarhet har jag förstått på andra. Eftersom hållbarhet är ett vanligt problem är det bra att välja en med 5 års garanti.

Det är inga multi-zoner på vår men vissa sådana fungerar mycket dåligt och vissa fungerar tydligen någorlunda bra, det beror på hur tillverkaren har satt spolarna som skapar magnetfältet på just den modellen.

Råd & Rön har ett test med 88 induktionshällar från i våras: https://www.radron.se/tester/vitvaror/induktionshallar/
    Det kostar 69 kr att läsa det men det tycker jag att det kan vara värt för att slippa göra ett felköp.

3. torbeno
    Husägare · 1 666 inlägg