Jag har en Samsung induktionshäll som jag undrar över hur den bör installeras. Nuvarande häll (se bild 2) går på två faser och tredje fasen driver ugn (alla faser 16A). Från hällen har jag idag 1st nolla som även ugnen går tillbaka till central på.
Nya hällen har 2st faser och 2st nolla (och jord, se bild 1). Kan jag tvinna nollorna från häll o koppla på nollan? Enligt spisbiblen bör man bygla tidigare (inne i hällen antar jag då, se bild 3?), varför gör man så?
Nya hällen är på ca 7kW tot, gamla något under.
Nya hällen har 2st faser och 2st nolla (och jord, se bild 1). Kan jag tvinna nollorna från häll o koppla på nollan? Enligt spisbiblen bör man bygla tidigare (inne i hällen antar jag då, se bild 3?), varför gör man så?
Nya hällen är på ca 7kW tot, gamla något under.
För att slippa att folk ”rotar” i hällen är en del hällars kabel fast inkopplad på kretskortet.
Det går utmärkt att dom 2-nollorna till samma stift i perilex kontakt eller koppla med en Wago 221-5 i en kopplingsdosa.
Hällen består av två separata delar därav två nollor.
Det går utmärkt att dom 2-nollorna till samma stift i perilex kontakt eller koppla med en Wago 221-5 i en kopplingsdosa.
Hällen består av två separata delar därav två nollor.
Tack för snabba svar! Då vet jag hur det ska göras