Hej, vet inte om jag skriver i rätt tråd men gissar att jag kommer få lite kloka råd 
Vill bygga in garderober från Vedum i vår hall. Tycker det är fint med deras krönlister men de kommer i så fall mötas av våra nuvarande golv- och taklister som är smalare. Är det någon snickare/erfaren som vet om det går att lösa på ett snyggt sätt eller kommer det bara ser konstigt ut? Alternativet är att skita i krönlisterna och bygga in garderoben med våra nuvarande golv- och taklister, även om vi tycker krönlisterna är finare...
Tacksam för tips för att kunna ta ett beslut!
Vill bygga in garderober från Vedum i vår hall. Tycker det är fint med deras krönlister men de kommer i så fall mötas av våra nuvarande golv- och taklister som är smalare. Är det någon snickare/erfaren som vet om det går att lösa på ett snyggt sätt eller kommer det bara ser konstigt ut? Alternativet är att skita i krönlisterna och bygga in garderoben med våra nuvarande golv- och taklister, även om vi tycker krönlisterna är finare...
Tacksam för tips för att kunna ta ett beslut!
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 474 inlägg
Jag hade nog valt att använda egen taklist eller byta till något pampigare i hela hallen i så fall. Annars kommer den inte se platsbyggd ut.
Golvsockeln går kanske att bryta av med en skurkloss.
Golvsockeln går kanske att bryta av med en skurkloss.
Klicka här för att svara