Funderar på att köpa ur rationell-serien till vårt Marbodalkök men passar de?

/J

Du får sätta 2 mm distanser mellan lådskenorna och skåpen, eftersom Marbodals skåpsstommar är tunnare än KEA's. Jag ska göra samma sak med mina Marbodalunderskåp och fick tipset av en som redan gjort samma sak. Distanserna hade den händiga mannen gjort på sitt jobb, jag vet inte om det finns brickor i lämpligt mått att köpa. Jag ska kolla det.

45996_PE142598_S3.jpg

Hej, jag vet inte om jag missförstod svaret eller om ni missförstod frågan. Förfrågan gällde alltså det som bilden beskriver ovan. Tack..=0)

Aha, jag trodde du menade själva lådan, den heter också Rationell.

Då vet jag inte.

Har precis satt in Rationell låda i ett 60 cm Marbodal-skåp från 70-talet, passar 100% utan vare sig distanser eller annan justering.

Jag hade anlening att leta måttskisser från Bluhm tidigare (De som tillverkar Ikea´s lådor gångjärn etc.). Där finns en justermån på några mm i deras system.

Om du så sätter lådorna i "fel" stommar så går det med lite tur. Men man har då förbrukat marginalerna, som om man har otur behövs för att täcka upp för toleranser i tillverkningen.

Jag har ett liknande men omvänt problem. Har köpt Marbodals lådor (Bluhms) för att sätta i IKEAS 50 stommar. Ikea hade inte lådor till 50 stommar. Lådorna är dock ca 2 mm för breda och passar inte i skåpen. Hur skall jag göra?

Det är alltså inte lådan jag är ute efter utan själva förvaringen, avdelarna i lådan =0)

Funderar också på om det passar med IKEAs lådinredningar i vårt nya Tbrokök
( 60 och 80 cm lådor) ? nån som har erfarenhet? /Mia

Nån som satt in IKEAs lådinredningar av olika slag i annat kök? Passar de? /Mia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.