Byggahus.se

IKEA Tundra återuppståndet!

1. P
    Medlem · O · 166 inlägg

phulden

Medlem
    Såg i nya IKEA-katalogen att Tundra är tillbaka för 69:-/m2. Vet någon varför det överhuvudtaget var borta?

Vill minnas att SVTs program Plus konstaterade att det var ett bra laminatgolv och således mycket prisvärt. Är det någon av er som har andra erfarenheter?

Funderar på att lägga det i barnens rum.

2. L
    Medlem · 475 inlägg

Lurvnos

Medlem

Re: IKEA Tundra återuppståndet!

Det gamla de hade runt 2000 var rätt kasst; utan laminerad undersida. Jag höll på å bryta ihop när jag lade ett sånt, skivorna slog sig och var buktiga. Inte snyggt i skarverna. Men jag har för mig att den senare typen hade riktig undersida.

3. P
    Medlem · O · 166 inlägg

phulden

Medlem
  4. J
    Medlem · 1 050 inlägg

jessica

Medlem

Re: IKEA Tundra återuppståndet!

Vi la ett av deras 2000 och det är lika fint än. Om man vill ha laminat så är det lika bra som andra laminat. Vi valde laminat i stället för trä då trä är så mjukt och jag ville inte ha det där det vi skulle ha det. Det är jag glad för idag då rummet är öppet mot ett annat och vi har stolar som står på halva ekparkett och halva laminat. Laminatgolvet är som nytt,men trä golvet är slitet och har märken efter stolsfötterna >:( och det hjälper inte med tassar och matta passa inte där.
    Så jag skulle inte tveka att lägga deras laminat igen om jag nu söker just laminat ;).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.