Hej,

nu vädjar jag till experterna inom färg och måleribranchen.

Vi som äger Ikeas äpplarö-serie skulle ju vilja lasera om den i Ikeas egna trälasyr (brun) så att man får exakt den färgen. Men nu är den slut ÖVERALLT och min fråga är, vilket annat märke kommer närmast den färgen? Eller kan man gå till närmaste färghandel och be dom bryta trälasyr i viss kulör? Nån annan som har/haft samma problem och letar efter just den kulören..?

Mvh

• En burk med trälasyr märkt VÅRDA, framför bild av stol målad med lasyren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har exakt samma problem. Jag försöker hitta färgkoden men hittar inte den. Står den på burken någonstans?

Men vad skönt att höra att jag inte är ensam i detta. Började nästan tro det, vilket är konstigt då Äpplarö-serien är väldigt populär, så många lär väl sitta med slitna möbler hemma som dom vill fräscha upp

Jag kommer köpa den här idag för att testa och se om det är snarlikt.

• En burk Cuprinol Lasyr Ädellasyr G70 för utomhusbruk, avsedd för lasering av träytor, visas på en webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag var till Ikea igår för att köpa lasyr och inser att jag också nu har samma problem! Hur var lasyren från Cuprinol?

Gammal tråd, men står med detta problemet nu. Var det någon som hittade en annan lasyr med samma/snarlik färg?

Jag har samma problem :(

Bourbonboulevard Bourbonboulevard skrev:
Jag kommer köpa den här idag för att testa och se om det är snarlikt.
Hur blev det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.