8 409 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
IKEA kök plus fristående spis - hur fästa bänkskivan?
Medlem
· Blekinge
· 11 702 inlägg
Hej,
jag tänkte installera ett IKEA-kök med följande element i rad (höger ifrån):
Bänkskåp 40 cm, Bänkskåp för vasken 80 cm, diskmaskin (IKEA), sedan en fristående spis, sedan några till bänkskåp. Nusträcker sig bänkskivan högerifrån över 40-skåpet, 80-skåpet och diskmaskin och slutar där spisen börjar.
Men hur fäster jag skivan över diskmaskinen? Ska man ha ett bänkskåp runt diskmaskinen eller hur gör man?
jag tänkte installera ett IKEA-kök med följande element i rad (höger ifrån):
Bänkskåp 40 cm, Bänkskåp för vasken 80 cm, diskmaskin (IKEA), sedan en fristående spis, sedan några till bänkskåp. Nusträcker sig bänkskivan högerifrån över 40-skåpet, 80-skåpet och diskmaskin och slutar där spisen börjar.
Men hur fäster jag skivan över diskmaskinen? Ska man ha ett bänkskåp runt diskmaskinen eller hur gör man?
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Du får köra en täckskiva mellan spis och diskmaskin som du fäster i golv, vägg och bänkskiva med vinkeljärn.
Medlem
· Blekinge
· 11 702 inlägg
@smiler:
hur då? måste jag bli rädd?
hur då? måste jag bli rädd?
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Rädd och rädd, om du vill att den ska linjera i framkant får du bygga en distans av något slag bakom. Varför fristående spis förresten?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden