Hej
Har just köpt ett nytt Ikea kök med luckan Ädel mycket snygg, till den har ikea skickat täckskivor av märket perfekt, mitt första intryck är att det inte är samma vita färg nyans? ringde Ikea och dom säger det är rätt vitfärg det är det enda som finns till Ädel? någon som har erfarenhet av detta??

Tack på förhand

Alla dekordetaljer till IKEAs Faktum-system heter Perfekt. Täcksidor till Ädel är vit, finns inget alternativ. Lidingö, Ädel vit, Ståt och Applåd vit delar på Perfekt vit täcksidor.

Lite gammal tråd, men jag har precis råkat ur för samma sak. Jag har köpt 4 täcksidor PERFEKT och kan meddela att det INTE är samma vita färg. Av mina 4 sidor var 3 st en något gulare nyans, vilket syns väldigt tydligt om man sätter den bredvid luckan i vit applåd som vi har köpt.

Det värsta är att jag redan sågat upp ett flertal bitar, men det var inte förrän jag började hålla upp dom mot varandra som jag reagerade över skillnaden. :(

EDIT: My bad! Applåd har bytt nyans på sina luckor och har numera en egen täcksida. Bara att bita i det sura äpplet och inhandla nya då!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.