Vår inbyggda diskmaskin (Siemens) håller på att ge upp och vi kikar på en ny till vårt HTH-kök.

I min förra bostad hade jag en Ikea-diskmaskin av modellen ”hygienisk” (i ett Ikea-kök) som jag var väldigt nöjd med, och nu är min fråga: vet någon om Ikeas diskmaskiner funkar att ha i andra typer av kök, eller om fästpunkter mm är anpassade enbart efter Ikea-kök?

BirgitS
Ett visuellt problem brukar vara att Ikeas kök har en sockelhöjd på bara 8 cm medan andra kök har mer, dvs. diskmaskinen går längre ner än bänkskåpens luckor.

BirgitS BirgitS skrev:
Ett visuellt problem brukar vara att Ikeas kök har en sockelhöjd på bara 8 cm medan andra kök har mer, dvs. diskmaskinen går längre ner än bänkskåpens luckor.
Aaah. Det är ju inte så snyggt förstås. Och i vårt fall har vi ju en befintliga lucka vi vill använda, som kanske har fel mått då. Tack för hjälpen!

BirgitS
Ja, det gäller nog att du hör dig för (kollar upp på tillverkarnas webbsidor) vilken luckstorlek som maskinerna passar till. Eller så får du köpa en diskmaskin som inte är integrerad.

• Gilla
elinmariab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.