Ikea diskho Emsen

9k läst  16 svar

1. N
    Medlem Nivå 1
    Är det någon som har erfarenhet av Ikeas diskho Emsen?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59829173

Jag har tidigare läst om folk som har varit missnöjda med Ikeas diskbänkar, men det är väldigt svårt att hitta en så stor diskbänk någon annan stans. Tips på andra stora diskbänkar mottages tacksamt!

2. Y
    Medlem Nivå 5
    Undvik den!

Vi byggde vårt nya fina kök, och satsade mycket på snickerier och vitvaror, så när det var dags för diskbänk tänkte jag "diskbänk som diskbänk - här kan vi spara", och köpte en Emsen.
    Fy vad jag ångrar mig. För det första är vattenlåset (eller vad det kallas) USELT plastskräp och läcker med jämna mellanrum. För det andra så repas och fläckas diskbänken av minsta lilla. För det tredje är plåten tunn, så ställer du ner en kastrull i vasken lite oförsiktigt får du genast bucklor i den. Vår Emsen är inte fullt ett år, men redan helt hemsk. Det känns tungt för ska vi byta den blir det hemskt dyrt - bänkskivan kostade multum.
    Så satsa på en riktig diskbänk!

3. N
    Medlem Nivå 1
    Hej Ylva, tack för rådet! Uppskattar verkligen att få höra om era erfarenheter. Det blir ingen Ikea-diskbänk.

Men jag vill så gärna ha en stor diskbänk, som man kan diska ungsplåtar i utan att spilla vatten över hela köket.

Någon som kan tipsa om en bra, stor diskbänk/ho?

4. T
    Medlem Nivå 8
  5. N
    Medlem Nivå 1
    Hade ingen aning en diskbänk kunde vara så dyr (!), men den är perfekt storleksmässigt. Tack!

6. T
    Medlem Nivå 1
    Hej hej!
    Har tyvärr ocksådålig erfarenhet av EMSEN. Har betställt en ny till det nya köket från Sentens (Elektrolux), mycket bra stl, ville ha 2 stora hoar och en avrinningsyta och går att få underlimmad. Fick ge 4200 kr för den. Inte den billigaste men absolut inte den dyraste heller och det ÄR en väldig skillnad på kvalitet faktiskt.

7. D
    Medlem Nivå 3
    Kolla hos Stala där får du finsk kvalite som e grymm!

8. N
    Medlem Nivå 1
    Har ni länkar? Har försökt hitta stora hoar både hos Sentens och Stala utan att lyckas... Tack på förhand!

9. T
    Medlem Nivå 1
    Hej Igen
    Jag besökte vår lokala elektrolux home försäljare och fick info därifrån. Men jag kollade här på nätet och om du går in på www.elektroluxhome.se och laddar ner deras skissverktyg så antar jag att du får fram alla deras diskbänkar som tillval. Kolla får du se.

10. P
    Medlem Nivå 4
    IKEA säljer inte Emsen diskbänkar längre. Diskbänkarna heter Boholmen och verkar helt OK. Jag har en Emsen hemma som är 7 år och den är helt OK, inga bucklor eller annat som det skrivs om. Vattenlåset har inte läckt en enda gång heller.

11. Hemmakatten
    Moderator · Nivå 17
    www.fondamenta.se kan man köpa Blanco Claron 700-F för 10.739:- , dessutom står det på start-sidan att de har 25% rabatt på alla Blanco just nu. Det skulle innebära att hon i så fall kostar 8054:- istället för riktpriset som är över 13.000:-.

Men behöver man 70cm bred diskho? Vi har en som är 50x40cm, i den går utan vidare våra stora ugnsplåtar ner.

12. B
    Medlem Nivå 1
  13. T
    Medlem Nivå 8
    Det var 7 år sedan.
    Idag vill Ingvar Kamprad tjäna pengar...............
    Slit o släng o köp nytt

14. L
    Medlem Nivå 8
    Den stora emsen finns kvar i sortimentet. Någon som vet om den är ok. De mindre har ju bytts ut men inte den stora.

15. M
    Medlem Nivå 3
    Diskbänkar och blandare från IKEA är tyvärr inte något att ha, de är bara billiga och där slutar det. IKEA har för övrigt bra kök men som sagt ...

Köp ett välkänt märke, du ska leva med plåten ganska länge och när allt är monterat och klart så kommer du att fråga dig själv varför du tvekat.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: