Byggahus.se

Ifö space 2000 och fall/tätning.

2k läst  5 svar

1. Swappe
    Medlem Nivå 5
  2. M
    Medlem Nivå 3
    Hej Swappe,

Jag tittade på Ifö´s hemsida och ser att det finns 2st lister med olika höjder som tillval, bygger 11mm resp. 21mm.
    Hoppas detta kan hjälpa dig.

Hälsningar
    Martin Lahger / Modulenthus

3. Swappe
    Medlem Nivå 5
    Hej Martin!

Nope, tyvärr hjälpte det inte. Jag har 21mm listerna, men de räcker inte.
    Innebär det att duschkabinen är felmonterad / fallet i duschen felprojekterat?

Mvh
    Thompa

4. M
    Medlem Nivå 3
    Hej Swappe,

Att det stänker ut vatten utanför duschväggen är helt normalt och beror inte på hur duschväggen monterats, utan det har med fallets uppbyggnad att göra. Reglerna säger att ett fall till golvbrunn ska alltid gå utanför duschväggarna. Därav glipan mellan duschvägg och golv.
    Rinner det stora mängder vatten eller är det stänk som kommer utanför duschväggen?

Hälsningar

5. Swappe
    Medlem Nivå 5
    Stänker stora mängder (blött på halva golvet när man duschat).
    Det rinner dock inte dit, så fallet är rätt.

Hade varit bra om man kunde fått tag i lite högre gummilist att klämma dit bara. =)

En annan fråga som du gärna får svara på är vad innertakskivorna är gjorda av.
    (vi ska sätta upp en lampa / krok för lampa och undrar om det håller om man bara skruvar den i innertaks skivan)

Kan passa på att säga att vi är väldigt nöjda med vårt Modulenthus Viken!
    Mvh
    Thompa

Redigerat 9 dec 2008 11:45
  6. M
    Medlem Nivå 3
    Hej Swappe,

Personligen tycker jag det är bra om det är en liten glipa mellan golv och duschvägg. Om ni skulle få ett vattenläckage i badrummet så har ju vattnet möljighet att rinna ned till golvbrunnen.

Idag har vi vitfolierad innertaksskivor av spånskiva. Innan dess hade vi gipsskivor. Oavsett vilket så rekomenderar jag att du skruvar upp lampan i glesen. Alltså i de längsgående takskive skarvarna.

Kul att ni är nöjda med ert hus. Viken är en mycket trevlig villa.

Hälsningar

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka