935 läst ·
3 svar
935 läst
3 svar
Ifö tvättställ, monteringshjälp!
Min Far har precis köpt detta tvättställ.. Ingen mall för utsågning följde med! Jag kan fasen inte heller få till en utskrift med Adobe så att alla sidor blir rätt.. Rättare sagt, jag får bara ut en sida, en liten bit i hörnet..
Har ngn några tips hur man får till utskrift i orginalstorlek??
http://www.ifo.se/?id=129&prodID=20431
mvh
Fredrik
Har ngn några tips hur man får till utskrift i orginalstorlek??
http://www.ifo.se/?id=129&prodID=20431
mvh
Fredrik
Hmmm ... Inte helt lätt. För att mallen ska fungera så måste man ju skriva ut i 100 procent. Har du tillgång till Photoshop? I så fall kan du öppna pdf-filen där, klippa ut en bit av bilden, klistra in i ett nytt dokument, skriva ut ... och sedan upprepa proceduren bit för bit tills du har alla delar utskrivna och kan "pussla ihop" dem.
Jag hinner tyvärr inte pussla med det nu, annars hade jag gärna fixat de olika "bitarna" och mejlat över. Kanske har någon annan tid och lust om du inte har Photoshop?
Eller så ringer ni och ber butiken fixa fram en mall, förstås.
Jag hinner tyvärr inte pussla med det nu, annars hade jag gärna fixat de olika "bitarna" och mejlat över. Kanske har någon annan tid och lust om du inte har Photoshop?
Eller så ringer ni och ber butiken fixa fram en mall, förstås.
Nu ringde gubben och hade lyckats!! Lär bli första o sista ggn han lär mig ngt om datorn och dess funktioner..
Såhär gjorde man:
Öppna PDF i Adobe reader.
Förstora till 100%
Till vänster, tryck på Pages ( sidor )
Man får ny upp en minivy av dokumentet, där man kan flytta runt den lilla röda rutan.
Nu kan man skriva ut vald vy, och sedan får man klippa klistra lite!
Hur f*n kan de välja o snåla in på mallen?? Helt tokigt anser jag.
Tack modig, jag var först inne på ditt förslag, men nu löser det sig nog lite smidigare!
Såhär gjorde man:
Öppna PDF i Adobe reader.
Förstora till 100%
Till vänster, tryck på Pages ( sidor )
Man får ny upp en minivy av dokumentet, där man kan flytta runt den lilla röda rutan.
Nu kan man skriva ut vald vy, och sedan får man klippa klistra lite!
Hur f*n kan de välja o snåla in på mallen?? Helt tokigt anser jag.
Tack modig, jag var först inne på ditt förslag, men nu löser det sig nog lite smidigare!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är skruven på undersidan av en Ifö tvättställsblandare till för?
Vatten & Avlopp -
Hur öppnar man denna kranöverdel "NAF-E" från äldre Ifö tvättställ?
Vatten & Avlopp -
Tvättställsblandare & IFÖ Porslin - Södermanland
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Spegelskåp & tvättställ IFÖ
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Handfat/tvättställ Ifö Sign 7362 - finns i Onsala
Säljes, Uthyres & Skänkes