F
I våras renoverade vi badrummet och satte in en ny toalett, Ifö Sign: https://www.ifo.se/produkter/toalet...ar/ifo-sign-wc-stol-6860-inbyggt-s-las/24564/
Denna har ju en spolknapp med både store och liten spolning samt möjligheten att använda sådana här WC Fresh sticks eller vad det nu heter.

Hur som helst, varje gång man spolar, kvittar om det är stor eller liten, så fastnar knappen i nedtryckt läge, så om man inte trycker på den andra sidan så står toan och rinner. Har skruvat av knappen och till och med köpt en ny spolknapp och testat men får samma problem:

(Vår spolknapp är dock oval och inte fyrkantig men principen är densamma)

Någon vet som varit med om liknande problem?

• Gilla
Algen66
  • Laddar…
Japp, jag har en ifö sign med samma problem. Knappen fastnar i spolläget. Köpte den på Bauhaus, monterade den och sedan upptäckte felet. Skrev till ifö som hänvisar till Bauhaus. Bauhaus svarar dock inte på reklamationsärendet. Har skrivit två gånger och sedan gett upp. Alla i familjen har lärt sig att trycka tillbaks knappen...

• Gilla
Conan1973
  • Laddar…
Jag hade samma problem med vår stol. Monterade isär den för att se vad felet beror på. I mitt fall var det en lite gjutkant från tillverkningen som gjorde att den fastnade. Efter ett tag var den så pass insliten att den inte fastnade längre.

• Gilla
Jan210
  • Laddar…
Samma problem för oss när vi bytte toalett.
Ibland fastnade knappen. Jag tänkte att jag skulle fixa det, men blev inte färdig till det.
Efter några månader, eller kanske ett år så försvann problemet.

Vi har haft samma problem, men det omvända att knappen började fastna efter några år. Jag hade isär mekanismen och rengjorde den. Då fungerade knappen i några veckor, sen fastnade den igen. Nu har vi bytt toalett men i huvudsak inte av det skälet.

H
Gör så här för att fixa problemet.
Vik upp spolknappen 90 grader på höger sida med skruvmejsel.
(Lilla spolningens sida) å tryck ner knappen igen.
Klart, är knappen fortfarande i fel possition upprepa enligt ovan. Jag har själv fått gjott detta på några ifö toaletter. Men i övrigt är det en myckert bra wc med bra spolfunktion / spollösning i själva wc

• Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
H H-Thomasson skrev:
Gör så här för att fixa problemet.
Vik upp spolknappen 90 grader på höger sida med skruvmejsel.
(Lilla spolningens sida) å tryck ner knappen igen.
Klart, är knappen fortfarande i fel possition upprepa enligt ovan. Jag har själv fått gjott detta på några ifö toaletter. Men i övrigt är det en myckert bra wc med bra spolfunktion / spollösning i själva wc
jag har också detta problem, men har svårt att första hur du menar här? Ska jag försöka vika upp den lilla spolknappen 90 grader ur toaletten?

Jag drog åt den blåa "skruven" lite. Jag kunde göra det med fingret. Något varv medurs så var problemet löst.

F Fideliox skrev:
I [media]

• Gilla
Pergunnaroberg
  • Laddar…
B
Pratade med en röris om problemet när vi renoverade badrummet i vintras och han kom med tipset att trycka ner knappen med tryck på båda sidor tills det klickar till. Funkar fint för mig men behöver göras varje gång du öppnar den helt för att ex släppa ner Fresh-pinnarna.

D Daniel_Olsson skrev:
Jag drog åt den blåa "skruven" lite. Jag kunde göra det med fingret. Något varv medurs så var problemet löst.
Tack. Det löste mitt problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.