https://open.spotify.com/playlist/3WNiRizdqFnlPjbfUO8m0y?si=cff1648e7770421d

Omslaget för Kent-albumet "Vapen & Ammunition" med en vit tiger och gruppens namn i förgrunden.

Vissa hatar dom, andra älskar dom...
Jag hör till de senare! :heart:

Minns när denna premiärspelades i lägenheten vi då bodde i för 20år sedan, nerladdad med DC++ eller liknande..:oops:

Sett Eskilstunasönerna upprepade gånger på Peace & Love här i stan, missade deras sista spelning på Tele2 arena då jag låg hemma med biljett OCH magsjuka........ :cry:

Hur var/är er relation till Kent?

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Varken eller för mig, kommer det en låt så kan jag lyssna till skillnad mot Håkan H då hoppar jag över eller byter kanal :)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Sveriges kanske bästa band i modern tid, lessnar aldrig…

• Älska
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
galento
Har inte hört så mycket men gillat det man hört (y)

Hatade Kent i lumpen när halva plutonen bodde i Insjön, Borlänge eller Gagnef och det var det enda som bönderna spelade. Sen kom "Röd" 2009 och då var det jag som gråtrunkade i duschen. För mig är det "synthkent" som är bra medan jag har väldigt svårt för det mesta fram innan just "Vapen och ammunition".

• Älska
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A
Jag lyssnar i princip bara på 70-talsrock, 80-tals metal och tidig "svartrock" (jävla namn) typ Sisters of mercy, Cure mm. Men Kent är sjukt bra, så de får gå med när vinylen snurrar. Jag lyssnar inte så mkt på släppen efter den där, även om det finns guldkorn där med. Men inget album slår "Isola".

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Sambon lyssnar mycket på Kent, aldrig riktigt fastnat själv. Men jag gillar Valborg som hon spelar ibland när vi bråkat.

Edit: det var visst Håkan Hellström

• Haha
  • Gilla
richardtenggren och 4 till
  • Laddar…
Sista turnén var grym!
Har varit fan länge
Min farmor, då 75 år, var med i Himmelstalund/Norrköping 23/11-02
Riktigt bra poporkester var hennes betyg. För övrigt är hon fortfarande i livet, överlevde en släng covid. Tveksamt dock om hon minns konserten.

• Älska
  • Gilla
tttomten och 1 till
  • Laddar…
Jag ler när jag läser det ni skrivit, håren reser på armarna, tro det eller ej :heart:
#poporkester

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
Riktigt bra. Den samt - "Du och jag döden" är de bästa svenska plattor som har släppts.

Annars är jag alla-ätare. Just nu lyssnar jag på Hans Zimmer när jag jobbar lite.
Dock så varvar "Appetite for destruction" allt som har gjorts :)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Har börjat rulla lite rammstein inför sommarens spelning.
Tyvärr mitt i semestern så jag vet inte hur det blir...

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Kommer ihåg när pappa köpte den där skivan :D
Tycker Kent har en hel del bra låtar, gillar ”egoist” som kom för några år sedan också :)

@AndersMalmgren hur fan kan man blanda ihop Kent och Håkan? :D

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kommer ihåg när pappa köpte den där skivan :D
Tycker Kent har en hel del bra låtar, gillar ”egoist” som kom för några år sedan också :)

@AndersMalmgren hur fan kan man blanda ihop Kent och Håkan? :D
Lyssnar inte aktivt på någon av de två :)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lyssnar inte aktivt på någon av de två :)
Gult kort på Malmgren! Fyyy. PS. Håkan är en av Sveriges mest tondöva sångare, skriver bra texter men man måste vara från Götet för att gilla hans musik, (läs : tycka synd om).

Redigerat:
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gult kort på Malmgren! Fyyy. PS. Håkan är en av Sveriges mest tondöva sångare, skriver bra texter men man måste vara från Götet för att gilla hans musik, (läs : tycka synd om).
Har du tappat bort det röda??? :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.