Byggahus.se

Huvudjack

1. F
    Medlem · 3 inlägg

fantasylady

Medlem
    Jag har STORA problem.
    För ett halvår sen skaffade familjen adsl, å vi kopplade in det i jacket ovan. som uppenbarligen inte var huvudjacket då det kopplar ifrån när det ringer.

Nu har vi även köpt ny telefon (bärbar) som brusar så fort internet är igång. Ett problem vi inte hade med den gamla (också bärbara) telefonen. Det är så man vill gråta.. Kan det vara huvudjacket som spökar i det tillfället också?

Nu tror jag att vårat huvudjack är på nedre våning, och därför lite omständigt att dra kablar (men det går om man inte kan göra nått annat). Hur svårt är det att byta huvudjack til jacket ovan. Kan inget om detta.

Väldigt tacksam för snabba svar!

2. S
    Medlem · 225 inlägg

swede

Medlem

Re: Huvudjack

Hej
    Nej det är inte jackets fel, din nya bärbara telefon är troligtvis inte avstörd, har tagit hem olika bärbara och en del har slagit igenom från våran värmeanläggning
    swede

3. F
    Medlem · 3 inlägg

fantasylady

Medlem

så menar du att det försvinner?
    har aldrig hört talas om nått sånt förrut! :surprised:

4. L
    Medlem · 178 inlägg

lawpan

Medlem

Sök på huvudjack i forumet. Det är en del som haft samma problem som du. Har du tur så kan du koppla om till huvudjacket om du har redan ett par extra trådar dragna.

5. F
    Medlem · 3 inlägg

fantasylady

Medlem

jo jag har sett att en hade nått liknande probelm. kollade in en länk där men gav inte så mycket tyvärr :(

6. M
    Medlem · 843 inlägg

MrMagic

Medlem

Är nog ganska säkert ADSL som stör din telefon... Tror du blir tvungen att lägga om ordningen på dina jack. Kolla om det finns fyra trådar dragna mellan dem, då slipper du dra om, det räcker att koppla om ordningen lite då.

7. Matti
    Medlem · Åland · 219 inlägg

Matti

Medlem

Har du en splitter för ADSL:n?

8. G
    Medlem · 420 inlägg

goerana

Medlem

Hej skaffa en voltmeter o mät, koppla bort 1 par i taget så hittar du huvudjacket snabbt .

Goerana

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.