E ElliBrakstake skrev:
Hej,
Vi har fått en slutfaktura som vi vill bestrida då den inte dragit av avtalat förseningsvite. Då huset var 2 månader försenat har vi även merkostnader pga detta. Jag har varit i kontakt med konsumentverket som sagt att vi bör ha rätt till merkostnad-ersättning givet att vi kan backa upp med dokumentation och kvitton. Men jag får inte tag på företaget efter jag skriftligen bestridit faktura.

Är det någon som gått igenom denna process och fått rätt?
Ring, maila, smsa alla nummer du har. Vi har nog historiskt haft i snitt 5-10 kontaktförsök innan vi får svar. Maila vd:n och berätta är också mitt tips!
 
  • Älska
ElliBrakstake
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det är lite märkligt att de inte ser till att göra rätt ens på en så enkel sak som att stå för sin försening.

Tänk om den här tråden hade fått sluta i "hur bra de till slut skötte allting", vilken reparation av anseende det kunde givit.
Det är lite deppigt för själva leveransdagen gick bra, det var otroligt trevligt och snickarna var hjälpsamma, trevliga och huset ser väldigt bra ut. Jag är heller inte en orimlig människa, jag fattar också att förseningar sker och att missöden inom denna bransch är vanliga, men det är just då kommunikation är så oerhört viktigt och det är just där de inte varit bra alls.
 
  • Gilla
LG1 och 3 till
  • Laddar…
HAr du fått det besiktigat ännu?
 
H hempularen skrev:
HAr du fått det besiktigat ännu?
Nej, Vvs har ej installerat ännu
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.