Byggahus.se
Vår induktionsspis slutade fungera igår kväll. Det hände medans vi hade ugnen igång, och den fungerar fortfarande. Jag har provat att ha strömmen avstängd (och låtit ugnen svalna) i några timmar, men det hjälpte inte. Då ugnen fungerar gissar jag att problemet är intern och inte har något att gör med kontakt i väggen eller husets säkringar. Vad tror ni? Kan jag själv felsöka detta?

På filmen ser ni hur den bara blinkar till när man försöker starta spisen.

/BS

• Gilla
viprovar
  • Laddar…
H HeloBE skrev:
Vår induktionsspis slutade fungera igår kväll. Det hände medans vi hade ugnen igång, och den fungerar fortfarande. Jag har provat att ha strömmen avstängd (och låtit ugnen svalna) i några timmar, men det hjälpte inte. Då ugnen fungerar gissar jag att problemet är intern och inte har något att gör med kontakt i väggen eller husets säkringar. Vad tror ni? Kan jag själv felsöka detta?

På filmen ser ni hur den bara blinkar till när man försöker starta spisen.

/BS
det är dax att börja byta kretskort om du är säker på att den får full kräm från vägguttaget

BirgitS
Ugnen och hällen fungerar oberoende av varandra så du bör absolut kolla säkringarna, normalt är det en säkring för ugnen och två för hällen.

BirgitS BirgitS skrev:
Ugnen och hällen fungerar oberoende av varandra så du bör absolut kolla säkringarna, normalt är det en säkring för ugnen och två för hällen.
Menar du säkringar i spisen? Är de lätta att hitta?

H HeloBE skrev:
Menar du säkringar i spisen? Är de lätta att hitta?
nä till spisen i din elcentral
i spisen finns inga

electroluxaren electroluxaren skrev:
nä till spisen i din elcentral
i spisen finns inga
OK, ja de har jag redan kollat. Inga problem där.

det är dax att börja byta kretskort om du är säker på att den får full kräm från vägguttaget
Var får man tag på dem? Får man med instruktion för bytet?

/BS

H HeloBE skrev:
Var får man tag på dem? Får man med instruktion för bytet?

/BS
beställ på electrolux.se om det finn några kvar
inga instruktioner bifogas
men tjock plånbok är tvingande

beställ på electrolux.se om det finn några kvar
inga instruktioner bifogas
men tjock plånbok är tvingande
Är det "Matningskortsats till induktionshäll" eller "OVC2000 kraftkort till spis"?

/BS

H HeloBE skrev:
Är det "Matningskortsats till induktionshäll" eller "OVC2000 kraftkort till spis"?

/BS
beror på PNC och serienummer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.