Byggahus.se
T
Hej,
Har en gammal trimmer som jag förra året bytte gummibälj för primning på och sedan har den gått bra.
Funkade fint igår men idag märker jag att det sipprar ut mensin när jag flödar den med bälge. Efter flödning startar den och går ca 5-10 sekunder sedan dör den av bränslebrist.
Flödar jag igen så går den igån men stannar efter några sekunder, verkar som att den inte kan suga bensin när den väl är igång.

Tips på vad som kan vara fel eller reservdelar?
Tar tacksamt mot råd och tips, jag gillar trimmern mycket!

T
T turbo100 skrev:
Hej,
Har en gammal trimmer som jag förra året bytte gummibälj för primning på och sedan har den gått bra.
Funkade fint igår men idag märker jag att det sipprar ut mensin när jag flödar den med bälge. Efter flödning startar den och går ca 5-10 sekunder sedan dör den av bränslebrist.
Flödar jag igen så går den igån men stannar efter några sekunder, verkar som att den inte kan suga bensin när den väl är igång.

Tips på vad som kan vara fel eller reservdelar?
Tar tacksamt mot råd och tips, jag gillar trimmern mycket!
Plockade isär den, det var en bensinslang som var sönder.
Någon som vet vad det är för dimensioner på motsvarande slang?

Då har du mao löst problemet. Bensinslangarna brukar väl vara sådana prylar som ger upp förr eller senare. Har du lokaliserat att det är bensinslangen som är slut så notera trimmerns modellbeteckning och tillverkningsnummer och ta med dig slangen til närmaste återförsäljare. En stump bensinslang till en Husqvarna grästrimmer kan väl knappast kosta en förmögenhet så är problemet löst.

Närmaste återförsäljare kan fungera om det är Autoexperten, de har Gates, en slang som tål modern bensin.
Köpladornas "bensinslang" skall man helt enkelt undvika.
/W

T
Hej och tack.
Skarvade med lite gamla slangar jag hade från modellflygstiden och det funkade så det var felet - köpte nya slangar på min husqvarna servicebutik. Dom klippte nog bitarna lite korta...
Det är tre slangar som behövs,
* Tank --> flödestuta
* Flödestuta --> förgasare
* Tank --> förgasare
Räcker dom inte så köper jag någon meter Gates som rekommenderades ovan.
Tack för input!

OT:
Jag har en smidig batteri-trimmer och en Sthil röjare med 4-trådshuvud från oregon och sele som är grym.. men det är nästan alltid jag väljer hva 322c när jag ska trimma. Känns perfekt till medelstor tomt.
Tror det är den lila 122c som är ersättaren och skulle tveklöst köpa den igen om min 322c pajar totalt

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.