Byggahus.se

Husleverantör SkidstaHus

1. M
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Inte för allt för länge sedan satt jag och letade som en galning efter husleverantörer och kände stor osäkerhet på vilken jag skulle välja.

Jag valde till slut Skidsta Hus och är helt klart nöjd med huset, bemötandet, leveransen osv.

När jag söker på Skidstahus i detta forum så ser jag några väldigt gamla varningar om denna leverantör. Jag vill egentligen bara säga med detta inlägg att jag inte delar dessa inläggs uppfattning.

Det ända som jag är lite besviken på är att det verkar ha skett en förändring som dom inte vill kännas vid, eller så var det en missuppfattning från början. När jag började ta in offerter och höra mig för så bad jag om total entreprenad, dvs att dom skulle ge mig ett nyckelfärdigts hus, uppsatt och klart, vvs, el osv. Jag fick ett pris och själva arbetets kostnaden var specat. Jag tyckte då det lät ganska mycket så jag började leta efter företag som kunde bygga huset åt mig. Det visade sig då vara väldigt svårt att hitta en byggfirma i mitt område iallafall till ett pris som kunde konkurrera med det pris som jag fått av Skidsta.

Så jag tänkte att det kanske är bättre att ge dem totalansvar från tillverkning till uppsatt färdigt hus.

Men då var det tydligen inte del i deras verksamhet - Dom tillverkade hus - inte byggde det. Vilket i sig inte är konstigt, men det komiska var att dom liksom inte ens vilja veta av att jag viftade med en offert (dock ganska gamal) där det var specat arbetskostnader.

Men dom rekomenderade dock en leverantör som satt upp flera Skidstahus i mitt område så jag fick sköta det som två olika projekt.

Men i övrigt - inga problem med Skidstahus.

Jag har byggt i Stockholms skärgård, det är ett 56m2 fritidshus.
    Vill ni veta mer så är det bara att höra av er.

2. S
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Jag är nyfiken på vilken entreprenör du använde? Ska själv bygga i Stockholms skärgård under 2015 med skidstadion hus och har blivit rekommenderad en entreprenör av dom men känner mig lite tveksam.
    Letar efter nån som kan sköta allt och är total novis så det vore fint med lite rekommendationer från nån... :)