Om man har dålig kunskap så vänder sig folk hit och får hjälp innan säljaren kontaktas det är väl jättebra?![]()
Husköpare varför är det oftast någon annans fel ?
Sida 3 av 4
-
10 feb 12:10 #31
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Allvetare · Nivå 21 10 feb 12:25
- Medlem jan 2011
- Skåne
- 8 264 inlägg
- 6 136 gillningar
- 896 bilder
10 feb 12:25 #32- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Renoverare Nivå 6 10 feb 12:58
- Medlem okt 2017
- Nynäshamn
- 116 inlägg
- 70 gillningar
- 42 bilder
10 feb 12:58 #33Det är den generationens tid nu att skaffa hus.
Dom som skall bli kända på youtube som influencer Osv.
Generationen som inte är fostrad att kavla upp ärmarna o spotta i nävarna..
Detär ju alltid lättare om man får någon annan att göra det...- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
10 feb 13:31 #34
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
Administrator · Nivå 20 10 feb 17:04
- Medlem jun 2001
- Skåne
- 5 985 inlägg
- 3 632 gillningar
- 853 bilder
10 feb 17:04 #35- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
10 feb 17:10 #36
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
Husägare · Nivå 8 10 feb 17:10
- Medlem aug 2010
- Norrtälje
- 842 inlägg
- 404 gillningar
- 40 bilder
10 feb 17:10 #37
Stickan- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
Allvetare · Nivå 21 10 feb 17:21
- Medlem jan 2011
- Skåne
- 8 264 inlägg
- 6 136 gillningar
- 896 bilder
10 feb 17:21 #38Och det gör man t ex genom att fråga här
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
10 feb 17:58 #39
Själv tror jag det extrema prisläget är en stor orsak till detta fenomen - det är naturligtvis fullständigt ologiskt, men jag tror många tänker att när huset är så pass dyrt så skall det vara felfritt.
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 17 10 feb 18:01
- Medlem apr 2017
- E
- 7 409 inlägg
- 4 158 gillningar
- 29 bilder
10 feb 18:01 #40Jag upplever inte att det är många som dyker upp och hävdar att minsta fel är säljarens ansvar. Visst finns det en del frågor om små uppenbara fel, men det är ju folk som undrar hur reglerna ser ut. Inget konstigt med det.
Redigerat 10 feb 18:26- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
10 feb 18:19 #41
Att det är mestadels 80/90-talister som frågar om dolt fel är av andra orsaker än att de skulle vara curlade.
Dels är det är de som är 1a gångsköpare i störst utsträckning men sen blir vi matade med människors öden i Arga snickaren, Fuskbyggarna och allehanda tidningar. Och alla pratar om dolda fel hit och dit.
Försäkringsbolagen skrattar hela vägen till banken med alla dolda fel-försäkringar som aldrig används.
Man hamnar alltid i diskussion om det istället för råd att köpa en besiktning av elen eller kanske en checklista för undersökningsplikten i sig.
Kan lova att de curlade kidsen bryr sig ändå inte om vems fel det är för mamma å pappa löser det vilket fall.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
10 feb 18:58 #42
Som 80-talist tycker jag det är fullt rimligt att någon annan tar ansvaret för mina beslut.
Om jag själv skulle behöva ta konsekvenserna av mina handlingar skulle det innebära obehag och vånda för mig.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
Allvetare · Nivå 21 10 feb 19:06
- Medlem jan 2011
- Skåne
- 8 264 inlägg
- 6 136 gillningar
- 896 bilder
10 feb 19:06 #43Vissa saker ändras aldrig. Hus priser går upp och ner varannan vecka och alla generationer anses vara odugliga av generationen före dom, som i sin tur också var oduglingar.
Ge de 10 år och alla 90-talister säger att alla 00-talister inte kan arbeta och att de inte fick samma ordentliga uppfostran som de fick själva på 90-talet.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
Moderator · Nivå 25 10 feb 20:21
- Medlem feb 2005
- Stockholm
- 36 965 inlägg
- 9 176 gillningar
- 21 bilder
10 feb 20:21 #44Allt var bättre förr, ungdomarna är förtappade. Så har det låtit från gnällande gubbar i alla tider. När jag var liten hörde man sådant från folk i morfar o mormors generation, det lät likadant när jag var i tonåren, gnällspikarna var typiskt 80 och äldre.
När jag var i 30 års åldern och bodde i bostadsrätt, kom samma klagomål från folk i 80 års åldern.
Det nya i dag är att snacket om curlade 90 talister verkar komma från folk i min egen ålder (och jag har lång kvar till 80) eller tom yngre, DET är illavarslande.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
-
10 feb 21:59 #45
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka e-post
- Skicka SMS
Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. Bli medlem (gratis)