Byggahus.se

Huskataloger? Idé på tjänst på Bygghus.com

1. L
    Medlem Nivå 1
    Jaha, har blivit tilldelad tomt >1300 kvm med fri utsikt över större sjö. Sätter igång att leta hus och läsa på. Många säger sig ha börjat med att beställa huskataloger från samtliga tillverkare.

Men vid kontroll på hustillverkarnas hemsidor är det ett fåtal som har en automatisk beställningstjänst att fylla i och många säger att de inte tillhandahåller kataloger utan hänvisar till internet.

Personligen skulle jag aldrig köpa ett hus för X antal miljoner kronor från någon som inte ens kan producera och fritt tillhandahålla kataloger på sina egna produkter. Vem köper exempelvis idag en bil utan att att läsa på om bilens tekniska egenskaper?

En idé till denna formidabla sida som jag länge läst, dock utan att registrera mig, är att skapa en huskatalogbeställningstjänst där man enkelt kryssar i de kataloger man önskar få hemskickade. Tjänsten kan efterliknas den beställningstjänst som finns av årsredovisningar på börsnoterade företag.

Ni andra som genomgått samma fas, har ni ringt runt till alla?

2. Snailman
    Medlem · Nivå 15

Re: Huskataloger? Idé på tjänst på Bygghus.com

Om man besöker någon av de visningshusbyar, som finns i göteborg och stockholm, kan man få tag på en hög kataloger på en gång. ::)

3. Thomas_Stina
    Medlem Nivå 5

Vi bsställde hem så mycket kataloger som gick men upptäckte sen att vi inte fick ut mer av dem än att titta på respektive tillverkares hemsida... :cool:

//Stina

4. E
    Medlem Nivå 1

Har sett och använt denna tjänst på

http://www.huskataloger.com

Har varit i kontakt med dem och sidan är under uppförande och det är inte möjligt i nuläget att få kataloger fram samtliga hustillverkare.

De katalogerna som jag beställde kom hem till mig bara några dagar efteråt.

5. SandraPeter
    Medlem Nivå 4

Vi gjorde likadant... beställde alla kataloger vi kom över och brevbäraren måste ha avskytt oss under några intensiva veckor när det damp ner en eller flera kataloger per dag ::)

Men nu har vi en fin liten samling som för tillfället mest samlar damm, man får som sagt ut precis lika mycket genom att titta på företagens hemsidor även om det känns bra att ha planlösningar och liknade även i pappersformat! :)

6. L
    Medlem Nivå 1

Tack för tjänsten, underlättade avseende några hustillverkare. Borde kunna byggas ut.

Visst är internet bra men på idéstadiet där det gäller att både bestämma vad man vill ha, och kanske än viktigare vad man inte vill ha, så hoppas jag att kataloger underlättar.

7. S
    Medlem Nivå 1

tack för genvägen