Det jag funderar på, som inte framgår i artikeln är om han själv gjort några som helst åtgärder? För läser man artikeln så är den bara vinklad mot Sandviken Energi, att felet ligger helt och hållet hos dem.

Tittar man på huset så är det eternitfasad, så det är inte av nyaste modell, hur mår hans dränering? Är det någonsin omdränerat? Annars så ligger ju en del av orsaken till översvämningarna hos honom själv.

Det jag tycker är lite komiskt är att han som sagt lägger allt ansvar på S.E, som har lyssnat på kritiken riktad mot dem och faktiskt gjort åtgärder även om de inte varit fullt tillräckliga. Och då komma med fler lösningar på hur man ska lösa problemet. Detta istället för att faktiskt göra någonting själv, såsom bygga en lägre stödmur mot framsidan och på så vis få sin lilla vall. Nej, då verkar han hellre låta det svämma över ännu fler ggr?

Sen att en vall runt huset hade löst problemet är jag tvivelaktig till, möjligen om han har en välfungerande dränering men har han inte det så kommer han stå och stampa med samma swimmingpool i trädgården ändå...

Nä, konstig artikel med lite väl lite kött på benen i min mening! Känns bara som att den är riktad för att göra Sandviken Energi till en syndabock utan att lägga några som helst blickar eller motfrågor till herr Jörgen. Hade det framgått att han gjort det han kunnat för att förhindra det, tex att huset är omdränerat etc. så hade jag förstått den riktade kritiken men nu är inte fallet sådant.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.