Huset på berget - arkitektritat lösvirke anno 2018

52k läst  162 svar

1. richardtenggren
    Verktygstokig Nivå 13
    Tur att du bor tidigt på gatan;)

Passa på att skaffa en Nest Hello också! :)

2. M
    Medlem Nivå 5
    På väg t Gkss lunch idag fick jag chans att se bygget från vägen. Oerhört fräckt. Grattis till lyckat koncept.

• Laddar…
  3. B
    Medlem Nivå 7
    Yes, men det blir en Ring Doorbell Pro för nordiskt klimat och i vårt fall mer passande design :)

• Laddar…
  4. B
    Medlem Nivå 7
    Tack! :)

5. B
    Medlem Nivå 7
    Det går framåt ytterligare. Ställningen är nedmonterad och man kan låta solen komma åt de partier på fasaden som inte grånat lika mycket :) Myclet el dragen, plan två snart klart för spackling och målning.

• Laddar…
  6. N
    Medlem Nivå 1
    Åker förbi bygget varje dag när jag är påväg/åker från jobbet i skärgården. Ser verkligen jättefint ut! Hur många hantverkare jobbar det hos er?

7. B
    Medlem Nivå 7
    Tack! :) Det varierar hur många som är på plats beroende på moment som ska göras, så allt från en eller två till uppåt tio pers när snickare, plåtslagare och elektriker alla varit på plats samtidigt.

8. N
    Medlem Nivå 1
    Jag var lite otydlig. Tänkte främst hur många snickare som jobbar fullt. Tycker det har gått fort :)

9. P
    Medlem Nivå 1
    Oerhört fint hus ni bygger! Får jag fråga vad ni har för takvinkel?

10. B
    Medlem Nivå 7
    Hej igen! Det är vanligen tre snickare som jobbar fullt. Sedan har de grym ordning och reda på logistiken och allt det praktiska runtomkring och då flyter det så klart på!

11. B
    Medlem Nivå 7
    Tack! Den utvändiga takvinkeln är 36 grader, sedan har vi saxtakstolar för att få till ett snyggt ryggåstak utan "platt" innertak mot nocken, så den invändiga takvinkeln är något mindre (27 grader vill jag minnas).

• Laddar…
  12. B
    Medlem Nivå 7
    Trappschaktet är snart klart, det blir ett gipsräcke och mellan räcke och yttervägg skall en svart balktrappa i stål med svarta steg monteras. Det ska bli riktigt spännande att se om det blir så bra som vi tror!
    IMG_2738.jpg

Inspirationen kommer härifrån:[​IMG]

13. Z
    Medlem Nivå 3
    Hej Snyggt bygge! roligt att se att det är någon mer än jag som bygger med blank bandtäckt aluminium fullt ut ! BRA materialval.:strong:

• Laddar…
  14. B
    Medlem Nivå 7
    Tack! Ja, det är hög sova-gott-om-natten-faktor på det! :)

15. E
    Medlem Nivå 3
    Riktigt snyggt, vem levererar den panelen i olika bredder?

MVH Erik Wedlund

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: