Byggahus.se

Huset får byggas klart om det görs om till radhus

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 291 inlägg
  2. D
    Medlem · 502 inlägg
    Hur kan man godkänna det från första början. En meter från tomtgräns. Första steget borde ju varit att fråga grannen.

3. H
    Moderator · 42 496 inlägg
    Uppfattar det som ett rent svartbygge, att det aldrig varit godkänt.

4. harry73
    Allvetare · 11 643 inlägg
    De fick bygglov så det blev först ett svartbygge när rätten beslutade att den var felaktig.

Och vem påstår att grannarna inte fick yttra sig?

5. O
    Bannad · 7 872 inlägg
    Det verkar som att samtliga instanser utom MöD hade godkänt bygget.
    MöD rev upp beslutet...
    Jag gillade kommentaren från byggherren
    Tja... Det har inte vunnit laga kraft förens samtliga dörrar stängts! Det borde man väl känna till...

6. haavard
    Medlem · 2 938 inlägg
    Men eftersom det inte kan göras om till ett radhus kan det ju inte färdigställas.
    Konstig rubrik, fru redaktör...

7. D09
    Medlem · 9 382 inlägg
    Vi har en sjuklig bostadsbrist i landet

Vi ska vara så energi och miljömedvetna så omvärlden ska se på oss med avund

Ändå diskuterar man att riva färdiga bostäder ?

8. S
    Medlem · 2 782 inlägg
    Om din granne börjar bygga ett hus PÅ tomtgräns mot din vilja, och färdigställer det trots att han inte fick bygglov, skulle du fortfarande vara av åsikten att färdiga hus inte ska rivas?

• Laddar…
  9. D09
    Medlem · 9 382 inlägg
    Ärligt så bryr jag mig inte vad grannen gör på sin tomt. Det är deras mark och jag äger varken utsikten eller marken som inte tillhör min fastighet eller samfälligheten.

10. S
    Medlem · 2 782 inlägg
    De flesta bryr sig dock och det finns regler att rätta sig efter. Men om vi istället säger att han byggt ett hus som står hälften på din tomt l hälften på sin, fortfarande ok?

11. D09
    Medlem · 9 382 inlägg
    Håller med dig att det ska finnas regler. De behöver inte vara styrda på detaljnivå bara :)

Nä, tycker inte ditt exempel skulle vara ok :)

12. G
    Anonym
    Vilka egoistiska grannar. Det är ju vansinne att ens överväga att riva huset. Den svenska överklagandekulturen är verkligen hämmande

13. S
    Medlem · 2 782 inlägg
    Gäst. Du som byggt huset måntro? :)

14. G
    Anonym
    Ha ha, nej inte, jag bor inte ens i Sverige. Kan dock inte upphöras att förundras över husägares beteende för att skydda sin egna täppa.

15. G
    Anonym
    SueCia, du som är husets granne?