Husdrömmar: Makeover av ett 50-talshus med 70-tals tillbyggnad

22k läst  107 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
  2. Stringfellow Hawke
    Medlem Nivå 10
    Imponerande att lösa finansiering av tre hus samtidigt inkl renovering. Ibland blir man inte klok på hur vissa får ihop det...

(Avundsjuk högavlönad Stockholmare som känner sig fattig.)

3. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Synd att dom inte väljer folk med ” husdrömmar” utan någon som har lite för mycket pengar och vill ha något nytt projekt.

4. T
    Hur gjorde dom med tätskiktet i badrummet ?

5. V
    Anonym
    Stackars karl...

• Laddar…
  6. Y
    Medlem Nivå 1
    Blir ledsen att se sån här "husförstöring". Ett hus med karaktär, historia och charm förvandlat till anonymt dussinhus.

7. T
    Husförstöring är väl lite att ta i dom gjorde bara lite ytskiktsrenovering.

8. J
    Renoverare · Nivå 16
    I detta fallet tror jag inte dem skiter pengar utan snarare är klassiska smålänningar som lyckas vrida och vända på varje mynt :) jag menar en murare/plattsättare o en inredningsarkitekt har ju knappast miljonlöner..

Trodde de skulle ta bort mer av charmen än vad de gjorde. Jag gilla det :) älskade även hans extremt positiva inställning till huset :crysmile:

9. A
    Medlem Nivå 1
    Lät väll befintligt tätskikt vara och ”putsade” på befintligt ytskikt om jag tolkade det hela rätt.

• Laddar…
  10. A
    Medlem Nivå 2
    Behållningen av detta avsnitt var besöket i byggnadsminnesförklarade huset, samt damen som hade ägt huset innan som stormade in och förfasade sig över den utrivna originalparketten :crysmile:
    Kändes mest som frun i huset ville få lite smygreklam för sin inredningsverksamhet (lätt att googla fram på förnamn + bostadsord + inredningsarkitekt). Att hon kallar sig inredningsarkitekt är en skymf mot alla SIR-arkitekter..

11. A
    Medlem Nivå 3
    Det är nästan man hoppas att det kommer en uppföljning där den nya ägaren tar över och återskapar lite av karaktären på huset.

12. Y
    Medlem Nivå 1
    Jo iofs. Jag har inte ens sett programmet, bara läste här. Men puts, trädäck (istället för den fina uteplatsen med kalksten), och urtråkigt kök och badrum som inte ser ut att anknyta alls till husets femtiotalskaraktär.
    Jag tycker resultatet, utifrån bilderna, är tråkigt och fult.

13. N
    Medlem Nivå 1
    En strålande produktplacering! Kändes spekulation hela vägen. Var kom möblerna ifrån?

14. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 18
    Uteplatsen vart ju rena katastrofen, täcka över den fina ölandsstenen med ett skitfult trädäck.:cry:

15. Mazen
    Inredare · Nivå 12
    Sittmöbeln i hallen är från Maze tex.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: