Byggahus.se

Husdrömmar - Förvandlar konservfabriken till drömhus med stolpverk och återbruk

1. Bjor
    Byggnadsvårdare · gävleborg · 851 inlägg

Bjor

Byggnadsvårdare
    Har också köpt den bocken. Har inte hunnit läst den än. Men räcker det med att läsa den för att få tillräckligt med kunskap? Jag har enbart hållit på med liggtimmrat. Har du inga bilder på ditt bygge?

Såg att du hadde bilder på det :)

2. A
    Medlem · Skåne · 914 inlägg
    Haha, ja det finns en tråd. Jag har dock inte på något sätt byggt "riktigt" stolpverk, utan kombinerat med mer modena tekniker och verktyg. Men boken var mycket bra stöd. Ska man göra det mer på riktigt än jag gjorde skulle jag behöva gå en kurs, men kan man liggtimra så kan man nog fixa väldigt mycket med boken och youtube.

3. H
    Medlem · 81 inlägg
    Älskar att det finns så många experter på TV-produktion på forumet

• Laddar…
  4. Lars Roth
    Medlem · 348 inlägg
    Det är naturligtvis inte så att man är expert på Tv-produktion. Man är naturligtvis expert på att vara konsument.
    Man gillar och ogillar. Det skulle väl vara svårt att inte få ha en uppfattning?
    På samma sätt som det finns en Facebookgrupp som heter restaurangrecensioner... Det betyder ju inte att alla dessa som yttrar sig har restaurang? Man kan ju även ogilla en film även om man inte fått en Oscarsnominering?

• Laddar…
  5. H
    Medlem · 81 inlägg
    vad det har med min kommentar att göra vet jag inte, men tack för infon.

6. Lars Roth
    Medlem · 348 inlägg
    Jag uppfattade det som att det var ironiskt skrivet eftersom det finns så mycket uppfattningar om hur programmet bör vara? Eller har jag missförstått totalt?

• Laddar…
Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.