Husdrömmar: Bygger om brandstation till sommarhus

4k läst  26 svar

1. B
    Allvetare · Nivå 14
    De såg gamla ut och var nog original, krysstag för att göra tornet stabilt helt enkelt.

• Laddar…
  2. C
    Medlem Nivå 4
    OK, lite trist att förstöra utsikten med dom :(

3. Anna_H
    Husägare · Nivå 18
    Smaksak, jag tycker de är fina!

4. H
    Husägare Nivå 2
    Mycket originellt och jag tyckte de var modiga, men att det ska bli familjens samlingspunkt i framtiden? När alla fem barnen är gifta och har barn? Visst kan man bygga en gäststuga på tomten, men inget verkar egentligen tillräckligt stort för en stor familj, inte ens vardsgsrummet. Undrar om de inte kommer att ångra den biten? De lär ju inte få bygga ut brandstationen något mer.

5. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 11
    Ska man vara kritisk så håller jag nog med .. å andra sidan bodde ju hela familjen i Stockholm, och den logistiska utmaningen att få 6 stycken sthlmsfamiljer att åka till skåne vid samma tidpunkt låter spännande ...

6. useless
    Självbyggare · Nivå 20
    Dom borde kunna tas bort eftersom de nya fönstren lär vara minst lika stabiliserande.

• Laddar…
  7. M
    Husägare · Nivå 11
    Oftast tycker jag att byggnadsnämnder lägger sig i alldeles för mycket och att folk ska ha fria händer speciellt så här ute i glesbebyggelse...

Men TACK för att dom inte fick måla tornet svart! Bortsett från att det är en ful modefärg på hus så hade det sett förskräckligt missanpassat ut i det här fallet.

• Laddar…
  8. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 11
    Tyckte att Gerts förklaring var helt rimlig med ... dock var det synd att "uterummet/matrummet" blev svart, och inte samma röda färg .. hade smält (?) in bättre

• Laddar…
  9. Anna_H
    Husägare · Nivå 18
    Tomten är väl stor nog att bygga nån sorts gästhus senare? Tänker mig att de kommer att bygga lite trädäck i olika höjder framöver?

10. I
    Nybyggare Nivå 4
    Tycker kryssen i tornet ger karaktär till det nya och ser coolt ut.
    Gällande husets exteriöra kulör tror jag svart hade blivit snyggare. Tycker denna brandstationen i Åhus är ett lyckat exempel.

11. M
    Husägare · Nivå 11
    Smaken är som baken (och tur är väl det) ;) Ser lite ut som brandstationen är den som själv brunnit i mina ögon.

12. PellePeps
    Husägare Nivå 6
    Vi förstod inte riktigt vad de inte fick igenom i bygglovet, var det bara färgen? Med tanke på hennes reaktion när hon nästan brister ut i gråt efter avslagsmötet trodde vi att både utbyggnad och helglasade väggar var underkänt. Tycker nog att någon annan färg än rött hade varit bra, nu liknade det kyrktornet i byn lite väl mycket.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2018-3-1_8-56-34.png

Hade nog tyckt att någon bar metallyta hade varit bättre, antingen aluminium, zink, koppar eller brons.

Dessutom blev det lite väl mycket stajlad stockholmslägenhet invändigt. Förutom träkryssen i tornet syns inte så mycket som är rustikt och "ursprungligt". Tyckte att hon i i början pratade om att beakta mötet mellan gammalt och nytt, men det kanske var svårt att genomföra.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: