Byggahus.se

Husdrömmar - Åttakantigt innovativt ekohus i Jämtland

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    Ekoingenjören Sven Wadmans drömhus är ett stort, åttakantigt experiment med väldigt speciella ekologiska och energismarta tekniklösningar. Det är tänkt att det ska bli ett hus för framtiden, om det blir bra vill säga.

Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar - Åttakantigt innovativt ekohus i Jämtland

• Laddar…
    • Svara
  2. M
    Medlem Nivå 2
    Äntligen ett spännande projekt! Det ska bli riktigt kul att se :D

Redigerat 23 mar 20:29
    • Svara
  3. M
    Medlem Nivå 2
    • Svara
  4. L
    Medlem · Nivå 6
    Och kemi:

upload_2020-3-23_20-27-1.png

• Svara
  5. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Väldigt speciellt hus, inte nåt för min del men kul att han valde lite annorlunda lösningar.

• Svara
  6. L
    Medlem · Nivå 6
    Jag tycker det var ett bra program. Fint hus. Väldigt annorlunda och kul att följa.

Jag hade velat ha lite mer siffror gällande energisystemet.
    Sen fick jag för mig att det skulle vara golvvärme, men i ett av sovrummen satt det en radiator på väggen?

• Laddar…
    • Svara
  7. Krokkodriljo
    Nybyggare Nivå 8
    Att kindpussa i kardborresandaler är lite som att riva hus i kostym.

• Svara
  8. R
    Medlem Nivå 7
    Ett bra programm & roligt hus!

• Svara
  9. janwide
    Medlem · Nivå 9
    Knepigt att få till en vettig planlösning i ett runt hus. Intressant projekt men inget som lockar mig att bo i.

• Laddar…
    • Svara
  10. janwide
    Medlem · Nivå 9
    Att kindpussa förstör totalupplevelsen av programmet. Hantverkaren på stegen vägrade att komma ner när Gert kom :crysmile:

• Svara
  11. N
    Medlem Nivå 4
    Rätt mycket cobolt.

• Svara
  12. P
    Medlem Nivå 1
    Innedörrarna passade inte in och jag tyckte vinterrummet blev lite väl stort. Fint kök men varför ingen mysig kamin? Trevlig och kompetent byggare hoppas sambon flyttar dit

• Svara
  13. Anna_H
    Husägare · Nivå 19
    Ett vinterrum kan aldrig bli för stort :rofl:

• Svara
  14. D
    Medlem Nivå 1
    Även artikelförfattaren här verkar det som...

• Svara
  15. S
    Medlem Nivå 8
    Kul hus, men varför dubbla värmesystem, radiatorer + golvvärme? Och varför ingen möjlighet att elda? Vill han spara el är väl vedeldning toppen under de kalla vintrarna där uppe?

Tycker även köket blev onödigt trångt för ett 180 m2 stort hus, hellre ett matbord utanför köksytan.

Kul med annorlunda lösningar, man kunde gjort en presentation som hade varit enklare att hänga med på, han var inte den mest pedagogiska personen, och vi fick inte se hela presentationen av anläggningen.

Ingenting sade som telematik, internet, smarta system? Hade huset ens fiber eller nån sorts uppkoppling?

/S

• Laddar…
    • Svara