Byggahus.se

Husdrömmar: Amy och Love återupplivar ödehus i Vinslöv

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    Amy och Love i Vinslöv köper ett stort ödehus billigt för att totalrenovera och bo i med sina barn. Med en god planering, hårt arbete och en rejält tilltagen budget är de ett par av få som lyckas med sina högt uppställda mål i Husdrömmar.

Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar: Amy och Love återupplivar ödehus i Vinslöv

• Svara
  2. Abbe W
    Medlem Nivå 5
    Bra program men jag tror inte att de klarade budget som de säger.

• Svara
  3. P
    Medlem · Nivå 12
    Håller med, bra program. Tycker att budgeten är alldeles för höj men gissar att arbetskostnaden står för minst halva budgeten?
    Vad valde man för värme? Vet inte om det kom fram i programmet?

• Svara
  4. J
    Medlem Nivå 1
    Hade varit intressant att veta om det förekommit någon sponsring eller dyl då de driver ett ganska stort instagramkonto, har varit med i reklam för Balingslöv och verkar göra en hel del andra samarbeten. Observera att jag inte lägger någon värdering i om så är fallet, mer intresserad av upplägget.

• Svara
  5. Keiller
    Husägare · Nivå 7
    Huset var jättehäftigt och det blev riktigt fint invändigt. Men jag hade hellre sett att verandan hade renoverats än att uteplatsen kom till.

• Svara
  6. M
    Medlem Nivå 6
    Väldigt bra och intressant program ikväll och kan ha varit det bästa husdrömmar på länge. Älskade att hon pussade Gert på flinten haha

• Svara
  7. Abbe W
    Medlem Nivå 5
    Håller med, de hade ju till och med ett foto för referens!

• Laddar…
    • Svara
  8. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 13
    Uteplatsen var bland det snyggaste jag sett i husdrömmar, fina färger snyggt kök.
    Men läget fy —— för och bo där, fick panik att se tågen fara förbi.

• Svara
  9. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Kul att bo 25 meter från stambanan med två tåg i timmen :thinking:

• Svara
  10. P
    Medlem · Nivå 12
    Räcker ju inte med isolerade fönster heller när hela huset skakar när tågen dånar förbi.
    Blir svårt att sälja i framtiden om dem skulle bestämma sig för det tror jag

• Svara
  11. H
    Medlem Nivå 8
    Hade gärna sett något mer autentiskt invändigt än målarfärg överallt. Är det bara jag som tycker innehållet känns lite för mycket renoverad lägenhet för att passa in i ett så vackert tegelhus?
    Men absolut, visst blev det fint!

• Svara
  12. R
    Medlem Nivå 6
    Det är lågt räknat.
    Exempel imorgon.
    Hlm-kstad Avgångstid från hlm då = 0712 0733 0750 och så vidare.
    Kstad-Hlm avgångstid kstad =0701 0724 0740 och så vidare
    6 pendeltåg i timmen. Plus godstågen.

Man vänjer sig förvisso men det såg ut på tvn som att tågen gick ganska snabbt förbi trots stationen bara ligger en bit ifrån.
    Jag bodde själv ganska nära järnvägen i lägenhet. Man vande sig vid pendeltågen men aldrig godstågen. Än värre med dieselloken som ibland kom på nätterna.

I övrigt är huset fint =)

• Svara
  13. O
    Medlem Nivå 2
    Nej, du är verkligen inte ensam. Jag tyckte insidan blev väldigt trist. Det saknas liv i väggarna, det kändes platt.

• Laddar…
    • Svara
  14. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Fint, gillar verkligen tegelhus. Men lite synd att de inte tvättat av det på utsidan inför de sista bilderna, nu ser det fortfarande lite "trött" ut med påväxt på taket och grönaktig ton på de gula stenarna.

• Svara
  15. J
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Köket blev klockrent men kaminerna passar inte värst bra till huset, skönt att se någon som inte kör vitt och fräscht överallt!

• Svara