1 367 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Husägare får ersättning för brister i badrum
På konsumentens sida
· 3 072 inlägg
En vattenskada i köket avslöjade brister i badrummet som husägaren nu ska få ersättning för.
Du kan läsa artikeln här: Husägare får ersättning för brister i badrum
Du kan läsa artikeln här: Husägare får ersättning för brister i badrum
Jag tror det är väldigt ofta dessa "avvikelser" görs efter en muntlig överenskommelse... Kanske dags för företagen att ta avvikelser skriftligt?
Skönt att läsa att konsumenten lyckas få rätt också någon gång!
Skönt att läsa att konsumenten lyckas få rätt också någon gång!
Visst är det så och konsumenten förstår kanske ofta inte innebörden av detta. En avvikelse ska ju noteras i intyget för Säker Vatten och BKR och inte avtalas muntligt.anders07 skrev:
Relevant fråga. många driver ju konflikter med hantverkare i ARN men får sedan inte ersättning då bolaget läggs ner eller konkas.
Eller måste driva det som ett fall i tingsrätt själv med osäker utgång och stor risk (då man kan få stå för motpartens rättegångskostnader)
Eller måste driva det som ett fall i tingsrätt själv med osäker utgång och stor risk (då man kan få stå för motpartens rättegångskostnader)