Jag tror det är väldigt ofta dessa "avvikelser" görs efter en muntlig överenskommelse... Kanske dags för företagen att ta avvikelser skriftligt?
Skönt att läsa att konsumenten lyckas få rätt också någon gång!
 
anders07 skrev:
Jag tror det är väldigt ofta dessa "avvikelser" görs efter en muntlig överenskommelse... Kanske dags för företagen att ta avvikelser skriftligt?
Skönt att läsa att konsumenten lyckas få rätt också någon gång!
Visst är det så och konsumenten förstår kanske ofta inte innebörden av detta. En avvikelse ska ju noteras i intyget för Säker Vatten och BKR och inte avtalas muntligt.
 
Det är väl inte direkt vanligt med säker vatten intyg vid köksjobb?
 
anders07 skrev:
Det är väl inte direkt vanligt med säker vatten intyg vid köksjobb?
Artikeln handlar ju om fel i badrum.
 
D
Har husägaren verkligen fått någon ersättnning?
 
Relevant fråga. många driver ju konflikter med hantverkare i ARN men får sedan inte ersättning då bolaget läggs ner eller konkas.
Eller måste driva det som ett fall i tingsrätt själv med osäker utgång och stor risk (då man kan få stå för motpartens rättegångskostnader)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.