Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Hus som byggs i sidled riskerar rivning

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 3 102 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    Gavel, två väggar och takpannor är på plats men huset är långt ifrån färdigt, det är bara ena hörnet som är på plats, och nu riskerar husbygget rivning.

Du kan läsa artikeln här: Hus som byggs i sidled riskerar rivning

2. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Dave

Jag som hela tiden tyckt att det verkar vara ett rätt smart sätt att bygga på. Speciellt om han hade kunnat bo i den färdiga delen medan han byggde resten.
    Ett stort problem är väl att det det sett ut sådär i två år nu..

3. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: KnockOnWood

Bilden i HD ger mig rysningar!
    Det visar ett hus som ser ut att rivas, inte byggas.

Anticimex har rätt, det finns inga möjligheter att detta hus blir tätt uppifrån, med takpapp som flaxar i vinden. Det ser ut som att en hel del redan blåst sönder.

Frågor:
    Hur har denna person accepterats som kvalitets-/kontrollansvarig?
    Har han någon teknisk kompetens alls?
    "Näringslivsansvarig" låter snarare som en ekonom.

Vad är ett miljöhus?
    På bilden ser det ut att vara en hel del cellplast.
    Är plast = miljö?

4. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
  5. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Rickard

Jag tycker det inte ser värre ut än andra konventionella husbyggen som står i regn o blåst.... Såklart kan man bygga såhär om man gör det ordentligt, många bygger ut hus på liknande sätt.
    Det som stör folk är nog att bygget verkar dra ut på tiden, och det ser aldrig bra ut, på vilket håll man än bygger.

6. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Sven

Vad är fel på det där bygget ? Inget bygge är väl i godkänd skick innan det är färdigt ? Det är nog personen dom jagar. När kommunens byggnaders tak rasar i hop för att dom är felkonstruerade va då ? Nej då ska dom inte rivas. Fy fan hämta tillbaka Hitler och låt honom städa upp ibland parasiterna som sitter på kontor och inte slagit en spik i hela sitt liv.

7. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: larsat

Intressant sätt att bygga på, eller att ens komma på idén och tro den är bra kanske är det som är mest intressant. Verkar dock inte speciellt praktiskt :)
    Om det hade varit för att komma undan några regler hade det väll varit mer lämpligt men det tror jag inte?
    I övrigt får man (tror jag) numera inte bo i hus medans man bygger dom, och jag är också väldigt skeptisk till att han kunnat bli byggansvarig för sitt egna hus, det borde man heller inte få vara!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.