Byggahus.se

Hus m "ljusgenomsläpplig" plan o bra pris??

1. F
    Medlem Nivå 5
    Hej!
    Från ett lugnt vänta på tomtläge har vi nu hamnat i
    "har-fått-en-tomt-och-måste-hitta-en-lösning-NU" läge. Om tvåmånader måste bygglovet vara sökt. Det är ett krav från kommunala tomtkön.
    Den tomten vi fått, behöver ett hus med genomsiktlighet där kök och vardagsrum är. T ex som villa Västervik från Smålandsvillan ser ut. Ljusinsläpp åt flera håll, helst tre så att vi kan både se på utsikten och ändå få in sol, ljus och rymd.

Vi kollar i budgetklassen t ex smålandsvillan, (har lagt älvsbyhus på is, väntetiden är så lång), Eksjöhus Egnahemserie, Hjältevadshus, Anebyhus Självklara villor, LBhus har sin ugglanserie, men tycker mig inte hitta något bättre än Västervik, har någon fler förslag?
    mvh och tack på förhand från fiddeli

2. I
    Medlem Nivå 5

Re: Hus m "ljusgenomsläpplig" plan o bra pris??

Hej!

Vill inte på något sätt vara negativ men när det gäller villa Västervik så blir vardagsrummet mycket svårmöblerat pga alla fönster. Vi har också varit intresserade av Västervik men efter visningen blev vi jättebesvikna pga vardagsrummet var både svårmöblerat och litet. Framför de stora fönstrerna från golv till tak vill man ju inte ha möbler. Ytterligare ett tips är att inte blint enbart se på huspriset utan även kolla upp vad som ingår. Tex så har inte Smålandsvillan klinker/kakel och husgrund m.m som standard som LB m.fl har. Kolla även Myresjös husserie "Villa växa", modellen 101 kvm är i min mening öppen och ljus.

Ett stort lycka till i ert snabba val av hus
    //Impossible

3. H
    Anonym

;D Jag skulle precis föreslå en villa västervik , från smålandsvillan.
    Men såg att du redan hade det som alternativ. ::)

Vi har själva bestämt ett västervikshus, och det kommer att stå färdigt i Januari,
    :cool: Vi var och tittade i visningshuset och blev bara så förälskade i fönstrerna, ljusinsläppet, planritningen.... ja i hela huset faktiskt.

4. F
    Medlem Nivå 5

hmmm ... lustigt, säljaren "lovade" oss inflyttning till 1a december om vi skrev på inom ca tio dagar ...