Byggahus.se

Hus excel uträkningar, någon som kan skicka?

1. D
    Medlem · Jämtland · 1 inlägg

dosia

Medlem
    Hej har varit sjukskriven i flera månader och vi har haft en uppgift i Tekniken att göra uträkningar på ett hus, "hus calc i excel" där man räknar ut en massa.

Undrar om någon här är så jävla underbar och har gjort ett hus i CAD eller något program och även har räknat ut allt i EXCEL som kan skicka filerna? Eller någon som kan räkna ut allt? Uppskattas som fan det är jätteviktigt och kan absolut ingenting, har inte hus heller Lärarn sa att jag får lösa på egen hand.

http://www.speedyshare.com/JNxvS/Hus-Calc.ods
    http://piclair.com/data/2o51c.jpg

Något såhär skrev jag för ungefär 4 månader sen, det var allt han visa på lektionen. Kan inte mer.. Så nån snäll själ som har uträkningar och allt fint i excel som kan skicka till mig? Uppskattas något otroligt!!!!

Ber hemskt mycket om ursäkt om rörig text.

Kortfattat: Behöver ett hus i CAD eller något program som ni helst har gjort, behöver inte va CAD. Men allra viktigast, UTRÄKNINGAR på det HUSET ni gjort i EXCEL program... <3

2. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 28 346 inlägg

KnockOnWoodPremiumikon: Hand

Grundstött
    Hej Dosia, välkommen till Bygga Hus-forumet!

Detta låter kanske väldigt tråkigt, men...

Att du går en utbildning är ju för att du skall lära dig något.
    Det du försöker med nu kan enklast beskrivas som rent fusk.
    Det är ju meningen att du skall lära dig och kunna göra något själv,
    inte kopiera det som andra redan gjort åt dig, eller hur?

Nu vet jag inte så mycket om vad din inlämningsuppgift består i, men om det är som du säger,
    att du "kan absolut ingenting", så blir jag lite oroad av vad dina framtida kunder/uppdragsgivare kommer att möta.

Om du preciserar frågeställningen så kan du troligen får bättre hjälp dock.

• Laddar…
  3. L
    Besserwisser · Västra götaland · 374 inlägg

LAnsgar

Besserwisser
    Det är lite oklart vad in uppgift går ut på.
    Ifall du ger oss ditt namn och lärarens mailadress så kan vi be denna om lite förtydliganden!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.