Hej,
Någon som har en instruktion/skiss på hur man klipper hörn av vindskiveplåt eller vattbrädeplåt till pulpettak? 90 grader.
Mvh,
Peter
Någon som har en instruktion/skiss på hur man klipper hörn av vindskiveplåt eller vattbrädeplåt till pulpettak? 90 grader.
Mvh,
Peter
Du får nog ge lite mer info exakt vilket hörn du menar. men det är väl förstås de på den "höga" sidan?
Rent intuitivt skulle jag klippa 45° och snyggt på den sida som kommer ligga överst (framåt) och lite mindre än 90° på den plåt som kommer att ligga underst,
Typ såhär:
Rent intuitivt skulle jag klippa 45° och snyggt på den sida som kommer ligga överst (framåt) och lite mindre än 90° på den plåt som kommer att ligga underst,
Typ såhär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 907 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 907 inlägg
Jag har kört enligt den här tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-klipper-man-vindskiveplat-i-hoern.218786/ men svaret ovan blir också bra!
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 907 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 907 inlägg
Den där är stilig helt klart! Kommer vikningen vara så synlig att du kommer se den? Är ju risk att det där är lite överarbetat annars. Förvisso, om något är värt att göras så är det värt att göras ordentligt!
Det var en tjusig lösning helt klart. Plåtarna hakar förmodligen i varandra undertill så de fixerar varandra. Och flärpen till vänster kommer som ett resultat av detta men det kan ju bli snyggt.
Du får köpa ett antal meter extra plåt för att öva på.
Du får köpa ett antal meter extra plåt för att öva på.
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Är den gjord på riktigt så är det hakfals, annars är det överlapp med omslag
Klicka här för att svara