1 098 läst ·
20 svar
1k läst
20 svar
Hur undersöker jag rör/radiatorer inför luft/vatten
Hehe, ja den är lite special.Magnus E K skrev:
Finns möjlighet att elda ved i kamin också.
Börjar kännas bättre detta.. Tack hittills!
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 037 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 037 inlägg
Kan också sätta in en luft/luft-pump för att sänka uppvärmningskostnaden medan man funderar på hur man vill ha det långsiktigt. Troligen vill man ändå ha en sån för kyla på sommaren. Jag gjorde så och har haft det så i åtta år nu trots vattenburet system i huset. Kör normalt gamla elpannan bara vinternätter. Nu när jag lärt mig koppla rör blir det nog en luft/vatten-pump inom något år.
Ja det är en bra poäng. Det sitter redan en luft/luft, men den sitter i ett ”glasrum” och sköter nog bara det rummet i princip.
Kollade igår och det skulle gå att sätta luft/luft ovanför ytterdörren t.ex., kan vara ett bra alternativ som sagt innan man har helt koll på läget 🙂
Kollade igår och det skulle gå att sätta luft/luft ovanför ytterdörren t.ex., kan vara ett bra alternativ som sagt innan man har helt koll på läget 🙂
Känns ju lite dumt å köpa en luft luft. Då är väl det bättre å lägga dessa pengar på att uppgradera det vattenburna. Å är man ute efter att kyla kåken så kan man ju titta på bergvärme å ev sätta ett fläktkonvekor å ta kylan från berget
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Dimensionering av stam & rör till radiatorer
Värme allmänt -
Rördimensionering till radiatorer
Värme allmänt -
Ljud från nya radiatorer och rör
Värme allmänt -
Byta ut radiatorer, frågor om rördimensioner, montage, etc
Värme allmänt -
Förprojektering vid byte av radiatorer - strul med mått mellan rör / radiator...
Värme allmänt