682 läst · 6 svar
682 läst
6 svar
Hur trolla bort hål i fasadmätarskåp?
Hej,
Fasadmätarskåpet är rostigt och ska målas om. På skåpsdörren sitter idag en elmätarantenn som inte längre används (kabeln är avklippt på insidan). Jag tänkte ta bort antennen i samband med ommålningen, men då blir det 3 st synliga hål i plåtdörren. Två skruvhål och en kabelgenomföring. Hålen är väl cirka 4-8 mm i diameter gissar jag.
Nån som har nåt bra förslag på hur man tätar hålen i plåtdörren? Hade det varit trä eller gips hade jag löst det, men jag saknar helt idéer när det kommer till plåt. Hur sjutton "spacklar" jag bort hål i tunn plåt? Fäster man nåt på insidan och spackla utsidan? Tacksam för hjälp.
Fasadmätarskåpet är rostigt och ska målas om. På skåpsdörren sitter idag en elmätarantenn som inte längre används (kabeln är avklippt på insidan). Jag tänkte ta bort antennen i samband med ommålningen, men då blir det 3 st synliga hål i plåtdörren. Två skruvhål och en kabelgenomföring. Hålen är väl cirka 4-8 mm i diameter gissar jag.
Nån som har nåt bra förslag på hur man tätar hålen i plåtdörren? Hade det varit trä eller gips hade jag löst det, men jag saknar helt idéer när det kommer till plåt. Hur sjutton "spacklar" jag bort hål i tunn plåt? Fäster man nåt på insidan och spackla utsidan? Tacksam för hjälp.
limma en plåt eller träbit på insidan och spackla.
det kommer inte vara någon belastning så det går att trycka fast en plåtbit med spackel så det tränger ut lite genom hålen och låta det torka innan framsidan slipas til
Liknande trådar
-
Kan man borra ett litet hål i röret för att få bort kondensvatten?
Ventilation -
Hur fylla hål i väggen alternativt ta bort gammal elinstallation.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur fäster man nät runt fasad och altan för att hålla råttor borta?
Altan & Uteplats -
Kan radonhalten öka avsevärt om jag tar bort plastmatta?
Grund & Markarbeten -
Få bort svår smuts glashäll
Kök