Jag har ett litet badrum som jag behöver fixa till där det finns två borrade hål i kaklet på väggen.
Saken är den att dessa hål har varit öppna under en längre tid och duschen har använts i badrummet dagligen.
Jag hade tänkt täta med silikon. Men jag vill ju såklart förvissa mig om att det inte kommit in fukt.
Hur skulle ni gått tillväga i den här situationen?

Vad ska du göra om det gått in fukt?
Är det ett hål rakt in utan att det är nån regel bakom? Är det stopp en bit in så är det väl bara att trycka i silikon.
Är det hål och tomt bakom så blir det lite svårare

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Var sitter hålen i förhållande till duschen, alltså hur mycket vatten har kommit in i hålen?

Men det är helt riktigt att man tätar med silikon.

BirgitS BirgitS skrev:
Var sitter hålen i förhållande till duschen, alltså hur mycket vatten har kommit in i hålen?

Men det är helt riktigt att man tätar med silikon.
Jag har liknande problem o ska flytta in där. Hålen är nära duschen o samma väg har problem med svartmögel i fogarna. Kan det vara vattenskada??

BirgitS
M Melmel83 skrev:
Jag har liknande problem o ska flytta in där. Hålen är nära duschen o samma väg har problem med svartmögel i fogarna. Kan det vara vattenskada??
Det räcker med att ytan förblir blöt/fuktig ett tag efter duschen och hud- eller tvålrester för att det ska bli svartmögel. Så svartmögel är inte något tecken på vattenskada. Svartmögel undviker man genom rengöring och genom att skrapa av väggarna efter duschen. Man får bort svartmögel genom att göra rent.

En bild kan vara bra för att man ska förstå hur nära duschen det är och hur utbrett möglet är.

• Gilla
Melmel83
  • Laddar…
Tack snälla för svar! Ja du väldigt utbrett och ingrott i fogarna skulle jag säga. Fogarna har blivit helt gråa på vissa ställen.

• Fläckiga kakelfogar och rör i ett badrum med mörk färg och ingrott smuts i fogarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kakel och fogar med utbredd smuts och grå missfärgning bakom toalett.
    Skapa konto
  • Vinklat foto av badrumsflis med gråa fogar och synlig röranslutning; tecken på smuts i fogarna.
    Skapa konto
  • Kakelvägg med grå, fläckiga fogar och märken på en platta.
    Skapa konto
  • Kaklade väggar med gråa fogar och del av en duschblandare syns, där fogarna ser smutsiga ut.
    Skapa konto
  • Vita kakelplattor med gråa, smutsiga fogar syns på bilden.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.