Så här ser det ut på min gästtoalett. Jag vill ta bort rören från väggen men det går inte. Hur får jag bort den stora skruven? Det rullar runt men kommer inte längre ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej
Det kan vara en expanderbult, som slås in i hålet och fäster när muttern dras åt och bulten åker tillbaka utåt.
https://www.biltema.se/bygg/fastele...Zj3XZpCIYejNfe5A3tBW7F0k71V746vBoCMmIQAvD_BwE
Prova att lossa på de 2 klämmor som sitter med spårskruvarna. Kan sitta åt ordentligt med tanke på all färg.
Annars får du såga av klämmorna och sedan dra åt muttern så att bulten åker ut eller dra ut allting ur hålet.
Det kan vara en expanderbult, som slås in i hålet och fäster när muttern dras åt och bulten åker tillbaka utåt.
https://www.biltema.se/bygg/fastele...Zj3XZpCIYejNfe5A3tBW7F0k71V746vBoCMmIQAvD_BwE
Prova att lossa på de 2 klämmor som sitter med spårskruvarna. Kan sitta åt ordentligt med tanke på all färg.
Annars får du såga av klämmorna och sedan dra åt muttern så att bulten åker ut eller dra ut allting ur hålet.
Produkter som diskuteras: "expanderskruvar"
Expanderskruv
Expanderskruvar är speciellt utformade för att hantera tunga belastningar. De har unika gripvingar som expanderar när skruven dras åt, vilket skapar en stor yta som fördelar belastningen jämnt. Detta innebär att skruven kan bära mer vikt än
Läs mer
Ja! Det känns väldigt rimligt att
ska försöka göra som du beskriver. Har försökt få ut spårskruvarna, satt som berget.
Ja, det känns rimligt att det är en sån grej! Vad jobbigtPjosk75 skrev:
Hej
[länk]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Moderartor, ta bort denna tråd tack (dublett och jag hittar inte ngn Ta bort-funktion)
Vatten & Avlopp -
Hur tar jag bort dessa pex från Mora Cera?
Vatten & Avlopp -
Vad är denna "plattform" till för och hur tar man bort den?
Golv -
Hur jämna ut marken så att det lutar svagt ut, bort från torpet?
Grund & Markarbeten -
Vilket medel tar bort lim på fiskbensparkett?
Golv