Hej!

Jag har problem med att möss som kommer in genom hålen runt grenrör under diskhorn. Jag har försökt täta med stålullsliknande men de verkar trycka undan det.

Finns det några andra möjlighet? Ska det vara hål runt grenrör på det sättet?

• Svart och vitt rör går genom skivmaterial med metallull runt det svarta rörets hålighet, troligen under diskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
En tidigare hyresvärd jag hade tätade med murbruk...

wildeside
Putsnät och valfritt klägg, typ fogmassa eller liknande.

Svinto👍

Lerbruk kanske? Blir hårt och mössen verkar inte gilla det samtidigt som det går att ta bort betydligt enklare än cementbaserade bruk.

Claes Sörmland
Du tar på dig gummihandskar och doppar de där rostfria skrubbsvamparna i lite lös Husfixsmet och sen trycker du ned den runt röret. Nu kan ingen gnagare rubba dem.

Vad är det på bilden? Är det insidan av köksskåpet så lär väl mössen ta sig in under det oavsett vad man tätar med där?

Som vanligt rekommenderar jag betong.

C
Jag tog sticksågen och sågade till en bit klickgolv jag hade liggande, med tajt passning runt rören, och skruvade dit.
Har funkat perfekt för mig.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Det ser ut att vara tillräckligt öppet i kanten bakom rören. Där golv möter vägg. Täta med silikon, latexfog eller liknande. Går också att trycka in aluminiumfolie, eller svinto. Men det måste packas hårt, så de inte kan trycka bort det. Dock brukar de inte vilja gnaga på svinto och folie.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.