Hej.
Vi har satt upp en ovanmark-pool (rund med 466cm i diameter) och jag har läst mycket på forumet om hur man bygger in pooler som denna. Så det känns som att jag har koll på det, och vi tänkte dra igång. Vi tänkte ha en altan runt poolen som då blir upphöjd, och för att inte få altanen alltför hög så tänkte vi ha en sarg runt poolen (och kan då ha altanen typ 30 cm längre). En sarg blir också bra då den hindrar en del skräp från att blåsa rakt ner i poolen. Vi har inspirerarats mkt av denna tråden.
https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-in-en-rund-pool.345646
Men, nu när vi täckte poolen för natten, så slår det mig att det blir väldigt svårt att göra det sedan, när vi lagt en sarg ovanför poolkanten. Hur gör ni andra för att täcka inbyggda pooler? Det går ju att köpa en skyddstäcke som man spänner mot fästen i altanen eller sargen, men det kostar ju typ 5000:- Och vi kommer ha staket runt hela poolaltanen, så behöver inte ett sånt av säkerhetsskäl.
Bifogat bild på hur vi täcker den för natten i nuläget (vi har en enkel bubbelplast i också). Eller hoppar ni över skyddet och kör enbart på bubbelplast?