Byggahus.se

Hur stor del trasiga pannor är acceptabelt?

2k läst  40 svar

1. TomasJor
    Medlem · Nivå 8
    Självklart är dom ointresserade, dom kommer ju antagligen få betala! Enl DHLs fraktvillkor skall synlig skada anmälas direkt och dold skada inom sju dagar, anmälan sker till DHL av mottagaren.
    Leverantör brukar vid större värden bistå.
    Hoppas på bra lösning för TS.

2. X
    Medlem Nivå 8
    Vart läser du det någonstans, jag kan inte hitta det på deras hemsida, i deras produktblad, i deras garantibevis eller prestandadeklaration. Jag får heller ingen träff om jag googlar "Monier kross"

Redigerat 20 jun 08:58
  3. R
    Medlem · Nivå 11
    Orkade inte kolla runt. Men det där gäller väl företag, har för mig att det är 30 dagar när det gäller privatperson.

4. TomasJor
    Medlem · Nivå 8
    Nej, samma formulär. Sen kan det finnas något i lagtext tex konsumentköplag som överrider detta.

5. R
    Medlem · Nivå 11
    Ja så är det. Konsumentköplagen gäller.

6. X
    Medlem Nivå 8
    Vart läste du om 2% kross hos Monier?

7. F
    Medlem · Nivå 6
  8. R
    Medlem · Nivå 11
  9. X
    Medlem Nivå 8
    Ok, detta står ingenstans på Moniers sida, känns ju underligt att deras ÅF skriver ut detta.

10. pelle plåttak
    Medlem Nivå 2
    Inget underligt med det . Det är ÅF som säljer pannorna till kund och inte Monier. Vad Monier har för avtal med ÅF är ju ganska ointressant för slutkund

11. N
    Tillbyggare · Nivå 9
    Jag tittade på Moniers hemsida i höstas och jag har bestämt för mig att de hade leveransvillkor utskrivna på hemsidan och att de där angav att det kunde förekomma upp till 2% krossade pannor. Kan dock tyvärr inte hitta det nu :(