Håller på att spackla ett gipsat rum, hur skall jag göra i hörnen? Skall jag ha sådana där rutiga remsor där också (det kräver ju en del spackling för att dölja dem) skall man ha andra sorters remsor (typ fiberväv) eller vad? Behöver hjälp fort! Har snart spacklat klart första gången.

Om du ska remsa i hörnen, så skulle du gjort det innan du spacklade .....

Ja jag har inte spacklat hörnena än, vilken sorts remsa skall jag ha då då?

Om jag skulle remsat, så hade det varit med glasfiberremsa, men jag är bara en glad amatör vad spackling beträffar,

Är det skurna hörn på gipsskivorna? I så fall behöver du inte spackla dom, använd latexfog istället.

Ok, nu blev det så att jag struntade i hörnena sålänge. Hörnen är inte skurna, men ena gipsskivan i varje hörn har spackelkanten den som är avfasad, medans den andra skivan bara är avkapad, så jag måste spackla ena skivan i varje hörn. Sedan är det en glipa på någon mm i hörnet, tänkte mest om tapeten riskerar att spricka om man inte har på remsa men det är kanske ingen fara.

Latexfog funkar förträffligt i hörnen.

Du behöver inte sätta remsa i hörnen. Klarar man inte av att spackla hörn så gör man som Jens och räser, använder latexfog.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.