Ska sätta upp ett nytt kök i stugan, som har timmerväggar (prefab). När vi monterade ned överskåpen ser det ut som på bilderna.
Överskåpen har suttit där (1) är utritat. Som ni ser på (2) har det gulnat där inga skåp suttit. Och kanten (3) sticker rätt mycket i ögonen 😅
Så vi tänkte hyra nån slipmaskin för att slipa väggen. På andra bilden (4) ser ni när jag slipat för hand. Det var ansträngande, för att underdriva, så måste ha en maskin då jag måste göra hela väggen som är rätt stor.
Frågor, som jag hoppas få hjälp med!
1. Funkar en giraffslip eller finns det bättre grejer att hyra som funkar bättre för detta jobb?
2. Hur slipar jag bäst i skarvarna/sponten?
3. Vad bör jag behandla med efter slipningen, för att behålla träfärgen men motverka gulning?
Tack på förhand!
Överskåpen har suttit där (1) är utritat. Som ni ser på (2) har det gulnat där inga skåp suttit. Och kanten (3) sticker rätt mycket i ögonen 😅
Så vi tänkte hyra nån slipmaskin för att slipa väggen. På andra bilden (4) ser ni när jag slipat för hand. Det var ansträngande, för att underdriva, så måste ha en maskin då jag måste göra hela väggen som är rätt stor.
1. Funkar en giraffslip eller finns det bättre grejer att hyra som funkar bättre för detta jobb?
3. Vad bör jag behandla med efter slipningen, för att behålla träfärgen men motverka gulning?
Tack på förhand!
Jag skulle låta det som tidigare varit dolt gulna ikapp. Redan efter ett år så börjar det bli svårt att se skillnad och det är ett jäkla jobb att slipa ner timmerpanel med fasade kanter.M MrOil skrev:Ska sätta upp ett nytt kök i stugan, som har timmerväggar (prefab). När vi monterade ned överskåpen ser det ut som på bilderna.
Tack på förhand!
Klicka här för att svara