1 213 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Hur skydda ände på fzv-gängstång?
Hej
Jag har hängt upp en altan mot huset bla med kapad fzv-gängstång. Alltså stång på en meter som kapades i 3 bitar. De kapade ytorna började ju rosta ungefär dag 1. Visst vore det klokt att smeta på något skydd innan jag bygger igen?
Jag hörde något om att det finns galvanisering på burk. Om det är rätt väg vet jag inte, men det kanske du vet?
Tack!
Jag har hängt upp en altan mot huset bla med kapad fzv-gängstång. Alltså stång på en meter som kapades i 3 bitar. De kapade ytorna började ju rosta ungefär dag 1. Visst vore det klokt att smeta på något skydd innan jag bygger igen?
Jag hörde något om att det finns galvanisering på burk. Om det är rätt väg vet jag inte, men det kanske du vet?
Tack!
99% zink finns på burk, det finns även på spray bland annat från CRC . Sök i biltillbehör.
Men det är bara estetiskt, det galv som finns kvar skyddar galvaniskt 2-3 mm ut på rent stål.
Men det är bara estetiskt, det galv som finns kvar skyddar galvaniskt 2-3 mm ut på rent stål.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Regnovädret Hans drar in över landet - Skydda ditt hus
Artikelkommentarer -
Bör jag installera järn- och manganfilter för att skydda mitt kommande värmesystem?
Vatten & Avlopp -
Insynsskyddande transparent film
Fönster & Dörrar -
Skydda inkommande rör från duschvatten
Badrum -
Skyddande medel till virke
Möbelsnickeri